Om det är sant att varje resa börjar med ett litet steg så var i alla fall det här ett första, mycket litet, steg i rätt riktning. För precis som exile är inne på så är det spelmässigt mycket bra av gjort av laget med tanke på det läget man befinner sig i. Man är ju riktigt långt nere på botten när man kan glädjas så mycket för ett sketet mål. Jag menar 2,5-3 mål i snitt framåt är ju ändå någon slags skamnivå för ett hockeylag med ambitioner...
Men jag håller givetvis också med alfie om att man inte på något sätt får vara nöjd när man inte vinner. Smyger sig såna tankar in så lär man inte vinna något mer. Jag gillar egentligen inte "fall framåt", men det här var nog ändå något av ett sånt. Och när vi ändå är inne på talesätt så måste jag, gnällig som jag är, påminna om "en fluga gör ingen sommar".
Jag vill inte veta av något som ens liknar att LHC är nöjda. Det får inte förekomma. För faktum är att en match med ett sånt här spelövertag ska man vinna. Så en poäng är faktiskt inte ens godkänt, om det då inte varit för det fruktansvärt utsatta läge som vi fortfarande befinner oss i. Nu handlar det om att förska bygga här i från och gör saker och ting ännu bättre till nästa match. Än är vi långt ifrån uppe på någon slags acceptabel nivå.
Någon förresten förvånad över att just Åkerman ligger och simmar vid 1-0?
Men nu ska jag avsluta med lite positiva vibbar ändå:
- Spelet och framför allt slitet i 3 mot 5. Imponerande!
- Albin Lorentzon som äntligen fick spela. Någon som saknade Andersson och Persson?
- Ottosson! Kul att se en kille gå in och verkligen vilja vara med där det händer.