Självklart vet fans till alla lag vad ni går igenom om man nu kan kalla det ni nu genomgår för tufft. Alla lag har nämligen dåliga perioder. Detta är inget konstigt men det glöms dock alltid bort.
Inget är status quo för evigt. Saker förändras. Ni kommer åka ur nån gång. Så är det bara. Kanske inte i år och kanske inte ens på hundra år. Men nångång åker ni. Det händer de flesta lagen. Och eftersom ni som klubb inte bara stagnerat utan tvärtom försämrats senaste åren så är det väl ingen omöjlighet att ni åker ut inom närmsta fem åren och då är derby en mycket stor möjlighet.
Tror jag det sker den här säsongen? Nej, det gör jag visserligen inte men samtidigt tror jag ni kommer missa slutspel och det kommer ge er rejält med minus i kassan och på sikt kan det tom skada er mer än om ni kommer till kvalserien där ni iallafall är garanterade intäkter.
Min känsla är att Linköping som idrottstad går mot sämre tider eftersom rätt många klubbar är inne i samma "sekt" - LHC. Damfotbollen är redan slut i mina ögon och övriga "satsningar" har det inte blivit mycket med. Är detta unikt för Linköping? Absolut inte, alla regioner har sina up'n downs och ni har haft en uppåt period ett tag nu och nu tror jag den är på väg ner.
Men ni kommer vara en stor hockeyklubb ett bra tag framöver, det tror iallafall jag. Men om ni tror att Hästen kommer bli ett farmarlag åt er så tror ni fel. Visst, samarbete i viss mån kanske men mer än så blir det nog inte. Dessutom tror inte jag att LHC vill ha upp Hästen i AS eftersom det kommer sno sponsormiljoner från företag i Norrköping från er och er dröm om regionens lag kan ni nog glömma.
Nu tror ni säkert att jag vill det ska gå dåligt för LHC och det vill jag inte. Motgång för er ger inte mig glädje bara för sakens skull på samma sätt som kräftgång för Hästen verkar ge er glädje. Det får gärna gå bra för er sålänge ni inte vinner SM-Guld.....hehe...
Sen tror jag att vilken serie som helst skulle må bra av oss i samma serie. En utopi just nu kanske men enligt mig bara en tidsfråga. För lets face it. Finns det hetare matcher än mellan oss i hela Sverige?