Jag är allergisk mot kommentarer likt dessa, som somliga supportrar skriver när lite mindre halva säsongen återstår (vissa till och med efter fem, sex matcher):
Jacke wroteNär LHC spelar i Hockeyallsvenskan nästa år . . .
ClubenSwe wroteKvalserien here we come!
För fan! Situationen är allvarlig, men det är inte så att vi ligger på sista plats och är avsågade med typ 12 poäng upp till nästa lag. Det är skillnad på att vara negativ och att vara så panikslagen att man nästan blir blind. Kritisera vissa spelare och vår tränare hur mycket ni vill, kräv att Säcken sparkas, för det har ni rätt i, men sluta ta ut saker och ting i förskott! Poängtera gärna att det här kan gå totalt åt helvete om det fortsätter, men sluta påstå att vi redan är där. Nej, det är inte redan nu säkert att vi spelar i kvalserien eller att vi åker ur!
Om det är den attityden som skickas ut till spelarna, hjälper det dom verkligen? Jag vet inte, men jag tror att de hellre skulle höra "För fan, killar, gör något åt saken - nu! Kämpa för helvete och GÖR NÅGOT!" eller "Avgå Säcken" än att "ni har inte en chans att vända det här oavsett vad som händer, ni spelar kval och åker ut snart!"
Nej, det är snarare exempel som det kommande som jag skriver under på:
köttet wroteNu är det jävlarimej dags för LHC att rannsaka sig och att göra något åt den här situationen!
Jag kunde inte hålla med mer! Situationen har, egentligen för länge sen, nått en gräns. Det är tråkigt att titta på, det ger inga mål och heller inga resultat, det kan inte spelas bra hockey i 60 minuter, vi backar hem i sista med en enmålsledning, vi gör inga mål i powerplay och vi bjuder på både det ena och det andra! Och om något funkar i en match, så är det något annat som inte gör det - målvaktsspelet är ett utmärkt exempel på det.
Därför är det dags att göra något. Säcken ska lämna, det är inget att snacka om. Om han själv inte tar det beslutet, så ska ledningen ta det åt honom, för att sedan kanske fundera på hur deras egen framtid ser ut. Det är trots allt dessa herrar som har tillsatt två tränare i rad som uppenbarligen inte passar truppen.
Och man kan säga vad man vill om det - men om det är som Hävelid säger (och han till 100% menar det), att spelarna har ansvaret - då är det dags att ta det ansvaret nu! Inte om två matcher, inte om fem - nu!
Det sista jag har att säga: Fan vad tråkigt det är med Mange. Vad har hänt? Spelar han skadad, har han blivit för gammal, har han tappat självförtroendet totalt - vad fan är felet? Han känns som en skugga av sitt forna jag, åker och petar i egen zon och bjuder motståndare på mål. Det skedde mot Timrå, det skedde idag. Det är dags att ta fram det som gör att folk har sett dig - och fortfarande ser dig - som elitseriens bästa back. Jag tror i alla fall på dig, men det är dags att bevisa att jag har rätt i det!
Förresten, en sak till: In. Med. Albin. Ut. Med. Persson. Och Åkerman ska bara spela powerplay, för i fem mot fem är han katastrof (även fast han itne direkt rosat marknaden i PP heller.....)
EDIT: Ytterligare en sak, nu när jag läst intervjuerna efter matchen. SLUTA VARA NÖJDA MED INSATSERNA, FÖR HELVETE!