Malkin wroteHåller med Erkki, 1986.
LHC som LAG har förlorat sin kreativitet, det som gjort LHC framgångsrika. Det finns fortfarande ett antal extremt puckskickliga spelare i laget, men kvalitén är ruskigt ojämn i forwardsbesättningen. Det finns inget djup där, och det är ofta bredden som avgör var du hamnar när tabellen är så vidrigt jämn.
Jag försöker undvika att sitta och kritisera enskilda spelare här på forumet, men jag ifrågasätter om vissa forwards (även två av backarna i dagens trupp) håller klassen för att spela i elitserien. I ett lag med ambitioner om att vinna guld. Helt okej skridskoåkare många, men med puckbehandling och hockey-IQ på mycket tveksam nivå.
MEN, jag tycker också att spelarna används på fel sätt. Med risk att bli tjatigt nu så tycker jag att man ser att det finns offensiv potential när spelarna "släpps lösa", men att många kvävs i Säckens hockey.
Jag har gått från att vara arg och irriterad till att känna mig ledsen över vad LHC har "förvandlats" till.
LHC har torskat kreativiteten i spelstilen, ja. Men det beror inte på spelarna. Vi har Söderberg, Ahlbrant, Figren, Hx2. Det kan omöjligt vara för dåliga spelare för att kunna spela offensiv hockey. Felet ligger i tränarrekryteringen. Som du själv säger, Säckens spelstil passar inte oss. Så, varför blir han då erbjuden ett jobb här? Säcken bör få kicken, och sportsliga ledningen bör också ta sitt ansvar för det här.
Det jag stör mig på är inte det faktumet att vi har "tappat" kreativiteten, som Erkki sa. Det jag stör mig på är att kreativiteten finns, men att det istället ska spelas en hockey som inte passar den här truppen. Och om du dessutom ersätter kreativitet med annat, då ska det vara för att uppnå reslutat. Något som Cluben inte klarar av för tillfället.
Vad gäller kreativa spelare så har vi minst lika många nu som vi hade med Janne. Sedan ligger också en stor del i att de som ska vara brukare inte gör de där poängen då och då, som de behöver göra, och att de som har främsta poängansvaret inte gör det. Med en annan spelstil ökar chanserna till att alla kan bli bättre. Nu, när det har gått såhär långt, så ser jag ärligt talat inte någon lösning.