Hade LHC haft lite flyt i inledningen så hade man tagit ledningen och då tror jag vi hade kunnat kontrollera tillställningen och fått 3 tämligen lätta poäng. Men nu handlar hockey om att göra mål och där har LHC en hel del att lära. Hur länge sen var det man fick med sig 3 poäng från en match i Cloetta Center nu?
Det såg som sagt bra ut första 10 min av andra perioden men resten var blekt värre. Framförallt i tredje där LHC har enorma problem att skapa några farligheter. Vår coach verkar dock aldrig någonsin ha någon plan b när spelet kör fast.
Spelare som var bra i LHC var inte många, FAS-linan var hyggliga emellanåt. Söderberg blir nog bättre framöver. Figren var vår bästa forward. Hävelid och Bäckman gjorde en ok insats som backar.
Mange kan bättre. Dahlbeck får ta på sig 3-1. Att Persson och Andersson inte är bra vet väl alla om så det behöver inte nämnas. Bra att vi har Åkerman så får kvot av backar som är sega på skridskorna efter att Pihl lämnat uppfylls. Hans skott är bra när det träffar mål men det gör det ytterst sällan. Tjeckerna bleka. Norrena fenomenal med klubban.
Som slutsats så har inte spelet förbättrats under uppehållet och händer inte något drastiskt på ledersidan så tippar jag att vi kan tokglömma topp 4. Säg plats 6-8. Ut i kvarten. Hur många miljoner går vi back tro?