köttet wroteTvå riktiga skitmål räddar oss ikväll.
Jag är missnöjd med precis allt förutom Norrena. Som jag skrev i trådens inledning tyckte jag allt utom målvaktsspelet behövde förbättras från i tisdags. I stället var allt bara sämre. Och efter allt tjat om att vi sitter utvisade för mycket så får vi 3x2 minuter i PP i tredjeperioden vid ställningen 2-2. Då måste man kunna gå in och avgöra. Men PP-spelet är ju ta mig fan helt bedrövligt. Långsamt, fantasilöst och oftast helt ofarligt.
Försvarsspelet är under all kritik. Vi är ju uppenbarligen helt sönderlästa där. Liksom i anfallen. Forwards åker för dåligt i öppna ytor och backarna har därför ingen att passa. När det sen öppnar sig ett läge för passning så är passet nästan aldrig på bladet. Hur fan ska man kunna prestera bra anfallshockey då? Och när vi trycks fast och pucken bara ska ut i mittzon, ja då klarar vi inte ens av det...
Jag lutar allt mer åt att Säcken inte är rätt man för det här. Det är tränaren som ska jobba in spelidéer som funkar, och när det inte funkar ska det finnas alternativa lösningar. Antingen är Säcken helt handfallen, eller så lyssnar inte spelarna.
Hävelid får förresten också godkänt. Den grabben har hög lägstanivå. De flesta andra har en lägstanivå som ligger långt under isnivå. Dessutom är man där för ofta...
Dessutom noterar jag att jag återigen hörde många på läktaren beklaga sig över den taskiga underhållning som bjuds. Och jag förstår dom. Vem vill betala 250 spänn för sånt här dravel?
Mycket bra inlägg, håller med till punkt och pricka.
Jag satt bokstavligen och slet händerna i håret efter den första perioden. Var fanns, energin, glöden och intensiteten? Ärligt talat ska vi vara glada att det inte blev 0-3 innan vi får in 2-1 pucken för då hade det varit ridå ner.
Om jag hörde rätt hade vi sex skott i tredje perren! 6 skott och då har vi ändå sex minuters powerplay de sista nio minuterna. Det är rent ut sagt bedrövligt. Det närmaste mål vi kommer är när Modo - backen gör en dålig spark. Nog för att Söderberg är borta, men är Cluben så uddlösa pga av att en spelare saknas kommer inte det här bära långt. Det är en sak som är säker.
Jag vet att man har sagt detta många gånger tidigare, men denna gång känns det verkligen befogat. Cluben har inget grundspel! Nog för att defensiven är stabil, men anfallsspelet är så stumt så jag vet inte vad. Dålig första pass från back följs upp av en skarvning ner i offensiv zon där motståndarbackarna enkelt kan börja om utan någon som helst forcheck. Vad är tanken bakom detta? Sjukt tråkigt att titta på och inte ger det överdrivet med poäng heller.
Stort minus
Laumann - Ylven: Han tacklas knappt längre och spelsinne har han aldrig haft. Vad fyller han då för funktion?
Petterström: Hur den killen kunde spela i 3 - kronor i våras är en gåta
Holmqvist: Nog för att han missat hela försäsongen, men herregud, hur sakta kan det gå att åka skridskor?
Minus light
Mange Johansson: Det tar emot att säga, men Magnus har inte varit säg själv i säsongsinledningen. Enkla pass slarvars bort och försvarsspelet är till och från riktigt dåligt. Nu har man visserligen oerhört höga krav på Mange, men nog kan han bättre än såhär?
Åkerman: Man ser att det finns där, men nu börjar det bli dags att visa det också.
Erik Andersson: Ja, det finns mer att hämta helt enkelt
Plus:
Mattias Bäckman: Nog för att han kan vara något ojämn men i dagens match var han riktigt stabil i egen zon. Olycklig vid 0-2 målet men annars helt felfri. Grymt stabilt!
Albrandt/Jämtin/Molinder: Spelat bra övervägande del av säsongen. Positivt överraskad av Molinder som faktiskt levererat i förstalinan.
Norrena / Engstrand: Överlag klart godkänt från både dessa herrar.
Stort plus:
Hävelid: Gör aldrig en dålig match. Genomgående bäst denna säsong
Finns mer att kommentera, men efter några öl så får det räcka med detta. Kräver att spelarna åtminstone ger allt i 60 minuter mot Växjö. Det fanns det flera som inte gjorde idag.