LHC på bortaplan anno 2011 är ingen fröjd för ögat att skåda. Maken till viljelöst spel har jag inte sätt sen, ja jag vet inte när. Matcherna mot Luleå, Timrå och Djurgården är så fruktansvärt tama, så man undrar vad det är frågan om. Inget grundspel över huvudtaget. Anfallsspelen inleds ofta med ett dåligt förstapass. Om det mot all förmodan går fram, skarvas pucken bara vidare ner i anfallszon där motspelare enkelt kan skicka den tillbaka i runden igen och vi har en kontring i röven istället.
Nog för att vi saknar Söderberg, Hlinka och Hlavac, men så här dåligt får det bara inte se ut. Petterström, Lindhagen, Håkansson, Jocke, Åkerman, Mange har rent ut sagt varit bedrövliga såhär långt. Visst Mange producerar sina poäng, men han har sätt tämligen stum ut i inledningen. Hoppas bara det är formen som dippar och inte åldern som tar ut sin rätt. Jag är minst sagt oroad.
Norrena blandar riktigt bra insatser med stora bottennapp. Samma sak får man säga om Engstrand. Av målen igår måste Norrena rädda minst två. Första kassen är en ren tavla. Tredje målet är en billig retur rakt ut, där försvarsspelet visserligen är bedrövligt, men ett skott i magen får inte mynna ut i en retur rakt framför mål.
Jag är helt ärligt överraskad att LHC plockat så många poäng som man har med tanke på hur spelet sätt ut. Överlag har man gjort tre bra matcher i år som jag ser det: Frölunda, AIK och Färjestad hemma
Godkänd match: Växjö borta
Resten: Underkänt
Om man ska se något positivt såhär långt är det helt klart Figren och Söderberg. Riktigt bra nyförvärv av Hemlin. Calle verkar dessutom redan skaffat sig ett riktigt "Club" hjärta och det blir man glad av att se dessa pengastyrda tider.