Lukkinen wroteVäldigt tråkigt och en aning beklämmande att folk har så negativ grundinställning till saker och ting.
Även jag kan väl tycka att det var lite väl häftigt att dra igång hetsjakten direkt och uppmana till bojkott utan att ta reda på saker och ting först. Däremot kan jag förstå att det, i början, inte lät speciellt positivt. Erik & Mackan är ju inte direkt kända för att vara yberseriösa människor (Filip & Fredrik light, någon?). Hade orginalplanen varit sån att de skulle flamsa och göra det bara för att göra det "på sitt sätt", då hade det varit en femma och något som jag verkligen inte hade velat se. Nu verkade ju så inte vara fallet, och då blir den här situationen olycklig på alla sätt och vis.
Innan det snackades om bojkott borde det ha samtalats med LHC om hur upplägget var tänkt, vilket ju hade varit perfekt att göra på supportermötet innan. Sedan hade man kunnat fatta ett beslut om INDIVIDEN väljer att sjunga med eller inte. Engagemang är en sak, och i vissa fall är bojkottshot inte bara rimliga, utan dessutom bra. I det här fallet.. känns väl kanske inte som det viktigaste agerandet, va?
LKPG Tifo går ut och uppmanar tystnad på grund av RYKTEN om att de ska sjunga. Japp, ordet "rykte" fanns med. Med andra ord så kan de inte ha vetat med säkerhet att så är fallet, då är det betydligt bättre att skaffa kött på benen innan man uppmanar till agerande. Jag är helt säker på att det hade varit andra bullar om de hade vetat om hur det egentligen låg till.
Sen kanske man inte ska blanda ihop äpplen med päron. För det första: LKPG Tifo har väl aldrig fört den officiella talan för föreningen White Lions, och White Lions har väl inte gått ut med den här uppmaningen? Jag har i alla fall inte sett någonting på vare sig hemsidan eller på bulletinen där styrelsen för WL har uppmanat till detta. De som ska svara på det här är väl snarare LKPG Tifo, som uppmanade det på bulletinen?
För det andra: ingen stoppade dom, de valde som sagt självmant att hoppa av. Men, självklart berodde det på att folk pratade om att vara tysta och/eller bua ut och ha sig. Nej, lite mer kött på benen innan agerandet hade varit nyttigt i det här fallet.
Dock: det är olyckligt att LKPG Tifo går ut via representanter som också sitter för styrelsen. Nu både hoppas och tror jag att styrelsen inte var med på noterna/beslutfattandet om att gå ut med detta (eftersom det inte kom ifrån WL:s styrelse), men om en eller flera styrelsemedlem går ut med en åsikt som denna/dessa självmant tycker, är det inte så konstigt om det tolkas som att hela styrelsen är med på noterna.
LKPG Tifo, ni gör ett grymt jobb med tifoverksamheten och, därmed, för läktarkulturen. Fortsätt med det! Men det här var ett rejält snedtramp som enkelt hade kunnat avvärjas, dessutom inte ens TIFO-relaterat. Jag fattar dock såklart att det inte var meningen att bli såhär stort från er sida.