Des Moroney wrote NÀÀ vi ser en allsvenska nÀrma sig mer och mer och frÄgan Àr hur i helvete föreningen ska reda ut det hÀr. Vi skulle nog behöva 5 mille mindre i planhyra om vi ska kunna konkurera pÄ lika villkor som övriga lag i ES.Mindre hyra kan ge möjlighet till lite bÀttre trupp och dÀrmed ett bÀttre lag som drar mer publik pÄ matcherna.............. Vad tycker övrigt folk pÄ Bullen!!
Hyran kan vi ju sjÀlvklart alltid diskutera, men nÀr Hlinka och Hlavac ansluter sÄ har vi en trupp som pÄ pappret kan konkurrera med vilket elitserielag som helst. Jag köper inte resonemanget att hyran bland annat Àr skÀlet till varför det har sett ut som det gjort denna sÀsong. Men det kanske inte riktigt det du menar?
Jag tycker det stora problemet egentligen inte Àr spelarmaterialet (gÄr naturligtvis att förbÀttra) utan spelfilosofin och attityden. Vi pratar om fÄ vinnarkultur i LHC. Har SÀcken lyckats med nÄgot lag som trÀnare? Inte vad jag vet. Vi har 6 st trÀnarögon i bÄset denna sÀsong, men det kÀnns som ingen har upptÀckt alla vÄra brister spelmÀssigt, som flera redan under de första matcherna pÄpekade hÀr pÄ forumet.
SÀcken har tjatat hela sommaren pÄ hur special teams skulle bli bÀttre i Är. Det har inte hÀnt nÄgot, det har till och med blivit Ànnu sÀmre. Jag tolkar det som om spelarna inte köper SÀckens spelfilosofi lÀngre, eftersom det saknas passion, entusiasm och glÀdje ute pÄ isen. Vi har flera passningsskickliga spelare, men det kÀnns som att de bara slÀnger ivÀg pucken sÄ fort de fÄr chansen.
Tror oavsett trupp vi hade haft sÄ skulle publiken fortfarande hÄlla sig borta, sÄ lÀnge SÀcken Àr trÀnare.
För tillfĂ€llet ser jag ett STORT PROBLEM i LHC och det stavas HANS SĂRKIJĂRVI!