Det har varit alldeles för vingligt hittills. Jag tycker att VÀxjö borta var en bra genomförd bortamatch. Den var riktigt svÄr av ovan nÀmnda anledningar. Mot AIK gör vi en godkÀnd match dÀr svagt boxplay Àr nÀra att stÀlla till det. Modo borta tycker jag ocksÄ till största delen var okej. Det Àr inte lÀtt att spela dÀruppe. Resten har varit riktigt dÄligt, med mötena mot TimrÄ och SkellefteÄ som riktigta lÄgvattenmÀrken. Jag tycker att Cluben var minst lika dÄliga mot TimrÄ som mot SkellefteÄ. Skillnaden var endast motstÄndet dÀr SAIK Àr ett bra mycket bÀttre lag Àn vad TimrÄ Àr.
NÄgot att notera Àr att vi spelar alldeles för passivt i boxplay mÄnga gÄnger dÀr matcherna mot AIK och TimrÄ sticker ut. Det behöver inte vara fel att spela med en ganska passiv box i numerÀrt underlÀge, men LHC har inte spelare för det eftersom vi helt saknar stabila backar ("fetton" enligt vissa) som kan rensa undan motstÄndare framför mÄl. Kolla sÄ enkla mÄl TimrÄ fick göra med en skymd Engstrand. Med Melichar pÄ isen hade det inte stÄtt nÄgon framför mÄlvakten... Tittar man pÄ de matcher vi har spelat hittills sÄ har vi dödat fler utvisningar med en lite mer aggresiv box. SÄ det vill jag se i fortsÀttningen.
PP Àr inte heller tillrÀckligt bra. SÀrskilt inte i uppspelsfasen dÀr Cluben flera gÄnger Àgnat 1 minut Ät misslyckade försök att komma in i zon.
"SÀcken" gillar att pÄpeka att special teams Àr viktigt. DÄ har han antingen misslyckats att kommunicera det till spelarna, eller sÄ har man helt fel strategier i PP och BP.
Dessutom verkar vÄra backar ha vÀldigt svÄrt att spela under hÄrd press. Det tycker jag Àr lite konstigt mtp det material vi har pÄ backsidan. Vi saknar stora bjÀssar men har istÀllet gott om spelskicklighet, Ätminstone pÄ pappret. I verkligheten ser man tyvÀrr inte mycket av varken spelskicklighet eller kyla nÀr pucken ska ut ur egen zon.
Nu flöt jag ut i allmÀnna teorier ser jag... Jag sÄg LuleÄ-TimrÄ i lördags. LuleÄ fick inte mycket gjort alls i spel 5 mot 5. TimrÄ tryckte ut dom i hörnen och det lyckades LuleÄ inte hitta nÄgot motmedel till. AlltsÄ: jag vill se ett aggresivt LHC i egen zon dÀr man spelar tÀtt pÄ LuleÄs forwards. Det gillar dom inte.