Vad ska man säga? Vilken nagelbitare! Och vilken underbar känsla när Hlavac vallar in segermålet!
Men nästan lika glad som jag är över segern, lika förbannad är jag på domarinsatsen. Lärking (som anses sämst i serien av spelarna) och Sjöberg (som jag tycker är totalt kass) håller ju verkligen på att ställa till det den här gången. Hlavacs segerpuck gör ju att de trots allt slipper avgöra. Det här var utan tvekan den absolut sämsta domarinsats som LHC råkat ut för i ett slutspel hittills, finalserien 2007 inräknad. Vilka inkompetenta oduglingar!
Petterström blir utvisad för en slashing när han slår klubban ur händerna på en Skellefteåspelare. Strax efteråt gör Jimmie Eriksson samma sak på Robin Persson men det missar tydligen domarna helt. För att bara sekunder senare ta en dubbelutvisning på LHC där den ena är ytterst tveksam. Det inser tydligen dårarna själva, för sedan dömer man bort ett SAIK-mål där en spelare har en skridsko en liten bit in i målgården men utan att på något störa Norrena eller i övrigt påverka spelet. En helt horribelt domslut som jag till fullo förstår att SAIK blir vansinnga på. Detta kompenserar då idioterna i randigt med att godkänna två raka Skellefteåmål där det båda gångerna är spelare i målgården som påverkar spelet! Hur faan är dom funtade egentligen? Tror dom att ett misstag raderas av två nya?! Fullständigt jävla skandalöst!
Det var stollarna i randigt det...
LHC är bra både i boxplay och PP. Att släppa in ett mål 3 mot 5 är ju inte mycket att bråka om. Jag tycker inte att Norrena är dålig på något sätt, men han står ju inte heller på huvudet på det sätt han kan göra. Särskilt inte på 3-2. Annars har jag egentligen inget att anmärka på. Den moral man visar upp när man för andra gången på 3 matcher kvitterar sista 30 sekunderna är magisk. Så där ska det se ut. Med tanke på bedömningarna vi råkar ut för så anser jag sen att rättvisan segrar när Hlavac äntligen spräcker vår hemska sudden-svit.