köttet wroteSåg att någon gjorde sig rolig över att Boork påpekade att LHC har Musse som vapen i slutspelet. Var har ni varit övriga år vi spelat slutspel? En spelare som Musse höjer sig alltid en nivå och blir viktig när det är slutspel. Rutin i massor, en rejäl dos elakhet och ger alltid allt för laget. Viktigare än vad många tror.
Det var jag och det berodde väl lite på att jag var förvånad att LHC för första gången i historien känns det som blev uppsnackat av "experter" inför ett slutspel. När vi slutat topp 4 de senaste 6 säsongerna har LHC alltid varit tippat som slutspelets besvikelse.
Musse är mycket rutinerad och den typen av rutin brukar kunna vara avgörande i slutspel. MEN sillnaden i år är att karln varit flera klasser sämre än tidigare år och jag förväntar mig iaf inte att Musse ska kliva fram. Jag hoppas på det, men tror inte det, så som säsongen sett ut.
Utöver de som alla nämner i olika medier: Norrena, Mange och tjeckerna tror jag att nyckeln i den här matchserien och i slutspelet över huvud taget ligger i att de lägre kedjerna kliver fram och producerar. Zacke, Lindhagen, S.Karlsson mfl måste bidra och vara offensiva hot, annars blir det för lätt för SAIK om de bara behöver fokusera sin defensiv på en kedja.