Det är ju några riktiga kalkonutvisningar så klart. Den på Hävelid för boarding är ju urfånig, samt förstås den på Melichar där domarna går på att Prestberg ligger kvar och inte på tacklingen som sådan. Men samtidigt får ju Färjestad smaka på samma medicin när Wallin blir utvisad för en slashing strax efteråt, ren kompensation.
Vi saknar ju heller inte själva lägen i powerplay, men kan som vanligt inte utnyttja dessa. Börjar vi inte göra fler mål i den spelformen så kommer vi inte att ta oss förbi kvartsfinalen oavsett motstånd.
Men å andra sidan gör vi ju en fantastisk insats i BP trots 2 insläppta. Framför allt måste jag säga att Zacke imponerar i den spelformen. Naturligtvis trillar det till slut in mål när man får spela box i en halv match, men jag tycker insatsen är bra ändå. Här ser vi ut att ha hittat rätt även om jag misstänker att Norrena har en del att diskutera med trion som är på isen när vi släpper in 2-2.
Ingen skam på ngt sätt att förlora en förlängning mot Färjestad borta, men naturligtvis borde Robin Persson varit mycket mer bestämd mot Prestberg.