Lukkinen wroteEast wroteNi som hörde intervjun med Jämtin borde förstå att säcken är en bra ledare??
Det är det väl ingen som sagt något emot heller? Bara inte en tränare som passar spelstilen på 80% av våra spelare.
Jodå, det finns det nog en hel del som gör (även om de flesta inte gör det, vilket du har rätt i).
Men jag förstår precis vad East menar. Vem får skiten? Säcken. Vem ska avgå? Säcken. Vems är felet att tränaren är defensivinriktad och blev anlitad för jobbet? Sä.. Nej, vänta nu här. Vi tar ett annat exempel. Vem ska göra målen? Sä... Va fan, nu kom jag av mig...
Min poäng är att det är ett jävla tjat om att allt är Säckens fel. Förstå mig rätt, jag vill också se honom sparkad, då hans spelstil inte passar truppen. Jag har tidigare pratat om det här, så det får bli en kortare version. Men vems fel är det att han blev anställd? Om Säcken får en förfrågan att leda LHC, är det hans fel om han tackar ja - eller är det hockeyansvariga i LHC som gör fel som ens ger honom förfrågan? Varför säger ingen något om det?
Sedan, vad gäller ineffektivitet.. Säcken kan inte göra mål. Det är, naturligtvis, helt oacceptabelt att ha gjort 2-2-1-1 mål de senaste fyra matcherna, men.. Där skulle jag säga att spelarna har ansvaret (främst de producerande spelarna, jag har mer förståelse för att Baggen inte gör mål om vi säger så). Spelarna tar inte avslut, och när de väl gör det är de oftast mitt i målet. Om inte målvakten har hål i magen så är det väldigt svårt att göra mål då. Men det ska väl inte behövas att en coach ska säga var ytorna oftast finns när man skjuter? Spelarna har lirat hockey så pass länge att de ska veta om det själva. Även om vi skulle kunna göra fler mål med en annan spelstil så betyder inte det att vi inte kan göra mål alls med den nuvarande. Där har spelarna ett stort ansvar.
Så, kortfattat: Jag har full förståelse för att folk vill ha bort Säcken (och jag håller med). Men det kan omöjligt enbart vara hans fel. Dessutom, ärligt talat: ska Säcken bort, så ska även den sportsliga ledningen följa med. Det är de som har misslyckats med sitt jobb i flera år nu.