På Mrmadhawk spekuleras det lite i att man håller det öppet för en eventuell återkomst i Malmö om inte Calle S skulle lyckas hos oss. Att börja spekulera i det från vårt håll känns givetvis larvigt, eftersom all fokus och all tro/förhoppningar ligger på att han SKA lyckas klara omställningen till elitserien.
Men jag vill ändå lyfta fram det här som ytterligare en anledning till att jag inte vill se en tunn trupp på "opening night". Det finns en oklarhet kring vilken nivå han befinner sig på, och jag vet inte om det är rätt att sätta pressen att prestera på honom direkt. För det är ju vad det handlar om, han förväntas vara en producerande spelare i ett lag präglat av många hårt arbetande spelare, nu innan tjeckerna kommer. Man får inte glömma bort att han kommer från allsvenskan, och vilken annan spelare därifrån hade fått såna förväntningar på sig? Nu är han ju inte vem som helst, men ändå.
Det är alltid svårt att byta ut spelare från toppformationerna och få de nya att producera direkt. Nu är även Arlbrandt ny och det snackas mycket om hur han ska klara sig utan Olausson osv. Jag har ingen aning om statusen på Musses rygg, jag hoppas att han känner sig fullt frisk.
Vill verkligen inte måla fan på väggen (tvärtom så känner jag mig väldigt förväntansfull inför den nya säsongen), men jag tycker att det finns vissa frågetecken inför säsongen. Frågetecken som givetvis kan övergå i utropstecken (mycket klyschor här...), men som ändå gör att jag hoppas att man inte går in i säsongen med en för tunn trupp.