Jahap, ganska magert med silly-nyheter. Då kanske man kan spekulera lite inför nästa säsong. Känslan är att LHC har fått stämpeln på sig att vara ett lag som inte presterar på topp när det gäller, vilket väl till viss del har stämt. De senaste säsongernas lagbyggen har präglats av puckskicklighet och genomtrevlliga spelare utanför rinken. Spelare som ofta är fenomenala i medgång, men har svårare att bryta mönster när det går emot.
Jag skulle vilja ha igång en diskussion om hur folk tycker att säsongens lagbygge ser ut. Söderberg och Arlbrandt tillför spets och obereäknelighet utan tvekan, men är knappast spelare som gjort sig kända för sina starka karaktärer. Jag tvivlar inte på att det här laget kommer kunna briljera under grundserien. Men sen då? När det grisar ihop sig i slutspelet? I min värld har det de senaste säsongerna varit för få spelare i laget som verkligen höjt sig i slutspelet. Varje vinnande lag, vare sig det handlar om ES eller NHL eller nån annan liga, har spelare som kliver fram (i många fall doldisar) och blir hjältar. Kolla på Holtet och Bastiansen den här säsongen exempelvis. Holmqvist klev fram för LHC, det var positivt. Men fler måste göra det. I vissa fall tycker jag också att en plan B (som Wikegård skulle sagt) har saknats.
En sak som däremot glädjer mig är att PP-spelet med all sannolikhet kommer att förbättras den här säsongen. Special teams är livsviktigt nu för tden och där tycker jag att LHC ser riktigt starka ut på pappret.
Hur ser ni på lagbygget?