Tror inte heller vi får se Weinis i LHC på många år. Han är helt enkelt för bra för ES och jag tror inte bara det är pengarna som spelar in där. Han utmanas mer i KHL och spelet där tycks ju passa honom bra. Att han sedan tjänar ca 10 ggr pengarna gör ju lixom inte saken sämre.
Tony tror jag absolut vi får se i dressen igen. Hoppas verkligen att han gör sista säsongen där borta nästa år för att sedan bygga klart huset och stadga sig i Linköping efter det. Tony är ju efter sin sejour i KHL en mer komplett spelare och har verkligen potential att bli en Davidsson för oss för många år framöver.
Att ledningen ens skulle överväga att hyra ut (eller ännu värre föreslå för Mange att han ska bli uthyrd) tror jag inte ett dugg på. Alla inser hur viktig Mange är för laget och staden Linköping.
Torsk igår och det blir smärtsamt tydligt att vi saknar speed i laget. Jaro och Janne klarar sig pga av sin skicklighet men andra spelare misslyckas kapitalt att skapa ens det minsta farliga läget när det inte riktigt kuggar i. Enda linan som alltid levererar utifrån sina krav är fjärde där jag tycker Sebbe Karlsson håller på att utvecklas till en riktigt viktig lirare för oss. Han påminner verkligen om Niklas Persson på många sätt. Pajen hade en sen utveckling och förhoppningsvis kan Sebbe få samma typ av utväxling..