Tror att alla begriper vid det här laget att besvikelsen över Junlands agerande skapat två läger, dels de som föraktar honom som pesten och de som kan tänka sig att förlåta och ge honom en chans. Jag tillhör de senare.
Diskussionen börjar bli en aning tröttsam och argument tjatas om i all evinnerlighet. Lägg locket på och låt cluben ta beslut om eventuell försoning och framtida spel i cluben. Ämnet känns uttömt .
Jag drar mig till minnes alla otrevliga omdömen om Jämtin när han skrev på, rena lynchstämningen härinne. En av de som spydde mest galla var densamma som överräckte blommor till Jämtin när han firades vid en hemmamatch nyligen. Vad är det som säger att vi inte kan se Junland som en framtida mottagare av fansens förtjusning. Köper inte snacket om svek, vi vet ingenting om vad som verkligen hände. Det vi vet är att cluben fördömde hans agerande men hur många härinne satt med vid förhandlingarna och verkligen vet vad som sades??
Egen produkt och en duktig spelare, för mig är han välkommen "hem" närsom. Förlåt och gå vidare, har vi inte lämnat neandertals-stadiet?