Widing verkar inte få förnyat förtroende i Djurgården, helt klart en spelare som passar in på Säckens typ av hockey. Faktum är att jag känner mig jäkligt kluven vad det gäller Hlinka & Hlavac på artistkontrakt återigen, att lägga krutet på spelare som: Pajen, Widing & Danielsson (om nu modo skulle åka ur) istället är faktiskt en tanke som slagit mig. Håkanson blir inte yngre och tyvärr kan jag ej se honom i en mer defensivroll, forwarduppsättningen skulle då kunna se ut likt nedan:
Arla - Pajen - Jämtin
Danielsson/Vakant - Söderberg - Widing
Figren - Lindhagen - Molinder
Petterström - Karlsson - Ylven
Honken
Vad det gäller försvaret skulle säker Åkerman kunna bli en nyttig spelare och bidra i PP, men lär nog kräva en del i lön. Ser hellre någon yngre och billigare, t.ex. Trojas Joel Johansson eller Patrik Hersley som Jocke_L nämnde, en bättre mix med rutinerade rävar och unga hungriga killar.
Mange - Dahlbeck
Hävelid - Andersson
Tollefsen/Vakant - Joel J/Hersley
Persson - Lorentzon/junior
Sedan till målvaktsfrågan och jag är lite kluven där med likt tjeckerna, ser vi till alla unga intressanta målvakter som kommit fram i elitserien senaste säsongerna så är jag övertygad om att Engstrand skulle kunna göra jobbet för oss. Gärna i konkurrens med en annan ung och intressant målvakt som t.ex. Almtunas Magnus Hellberg, som han själv sa i en intervju för ett tag sedan:
- Om jag väljer att spela i elitserien ska jag kämpa för att få spela. Jag gillar konkurrens och det spelar ingen roll vilka jag tävlar mot. Vilka målvakter som finns i ett lag kommer inte att påverka mitt beslut
Engstrand
Hellberg