Ruskigt skönt med 3 pinnar igår och nu är vi tillbaka på 4e platsen. Det läskiga iår är dock att inte ens med 10 poäng ned till slutspelssträcket kan vi känna oss säkra. Det som talar för en topp fyra placering för cluben är dock det faktum att vi spelar 7 av 12 matcher hemma nu. Förrutom plumpen mot HV har vi ju varit riktigt starka i vår egen borg hela säsongen. Här kommer mitt ambitiösa tips inför sluttampen.
Jag tror vi vinner i princip alla hemma (slänger in ett kryss mot DIF eftersom vi har så förbannat svårt mot dem just nu) samt att vi kniper ett par poäng borta. Tycker vi trampat igång borta igen med övertidsvinster mot SAIK och SSK samt en 3a mot Luleå den senaste tiden. Ett misstag mot DIF rånade oss på poäng därborta annars skulle vi ha haft poäng med oss den matchen också.
Jag tror alltså att vi tar 23 av 36 poäng nu de sista matcherna och landar då på 93 poäng. Förra året slutade vi 3:a på 92 poäng (samma som DIF) och det borde således räcka till en 2-3e plats i tabellen. Tyvärr tror jag SAIK och HV är lite för stabila så jag gissar på en tredje plats. En tredjeplats vore riktigt bra och skulle vi landa på 93 poäng tycker jag Säcken gjort ett kanonjobb.
Hur tror ni att det kommer att gå?