Håller med om domarmissen vid 5-1. Tycker dock domarna gör en i övrigt helt okej insats.
Mycket diskussion om att Norrena sänker oss, men jag tycker den största syndaren är Magnus Johansson. Han ska stå för rutin, men beter sig som en B-junior vid 1-0. Helt och hållet hans fel. 2-0 är en styrning och den kan inte Norrena göra något åt. Det kunde däremot Ekbom ha gjort genom att gå på kropp istället för att peta och larva precis innan pucken spelas upp mot blå. 3-0 kunde han möjligen hållit, men det finns ingen anledning att de två spelarna som är närmast Norrena ska tillhöra motståndarlaget även om vi spelar en man kort. Där ska både spelare och puck rensas bort av något vi saknar helt idag; utespelare som kan spela försvar. 4-0 tycker jag dock att han ska ta.
Mange ska dessutom leda vårt PP. Det gör han jävligt dåligt, tyvärr inte bara idag. 2 mål i PP den här säsongen med all den speltid han haft är inte godkänt någonstans. Dessutom slarvas det något sjukt i passningsspelet. Han är inte ensam om det, men klart en av de största slarvpellarna.
Vi är kass i PP, och dåliga i BP och har dessutom dålig effektivitet rent allmänt. Trodde att Cluben hittat något som liknade vägvinnande bortaspel iom segern mot Luleå. Jag hade fel.