Åla skulle såklart vara åka 😛
Det enda jag menar med mitt resonemang är att Jeff inte förstärker truppen på något sätt. Min känsla är att när en kille kommer in mitt under säsong, utan en tydlig roll i laget och som petar någon annan så måste denna spelare prestera på isen för att accepteras av de som varit med och kämpat sedan sommaren. Jeff gör inte det just nu och tyvärr, att döma av hans speed, spel i egen zon (kan vara bland det sämsta jag sett då han verkar vara helt oförmögen att kunna lyfta ut en puck) så ser jag inte att han har potential att göra det i framtiden heller.
I tredje och fjärde har vi spelare som Tolsa, Lauman, Sebbe Karlsson, Lindhagen mm som utan problem kan ta Jeffs roll i 2a tillsammans med Zacke. En sådan rotation skulle innebära att vi behöver fylla på neråt och ex. Wahlqvist tycker jag gjort ett mycket bra jobb som avlastningsspelare i 4e de matcher jag sett honom.
Istället för att betala full lön året ut kan ledningen lika gärna försöka få Jeff att ta en summa pengar och söka ny adress. Inte första gången det skulle hända och definitivt inte sista gången.
En spelare som vore underbar att ta hit är Shane Willis. Han har bra fart, rightare och levererade mycket bra i slutspelet senast han var här. Shane ser dessutom ut att ha det lite tungt därborta så han borde inte vara omöjlig att få tillbaka.
Nu kommer nog säkert Jeff stanna iaf så detta är väll lite av en icke-diskussion. Tycker bara att han är den första riktiga floppvärvningen av Hemlin iår. Trisst men så är fallet..