[quote="Rob
Lukkinen wrote-Perssons silkeslena smekning av barnrumpan Silvergerg vid 2-1. Vad var tanken liksom?
Han brukar vara rejälare i sitt spel absolut, men personligen tänker jag inte lasta Persson för målet utan riktar då hellre en känga till Melichar. Hans agerande vid målet var under all kritik.[/quote]
"Inte lasta Persson"? Melichar gör en svag närkamp vid sargen, absolut. Men bara för det så får ju inte Persson agera som en dumsnäll jycke vid första stolpen. Där ska det vara stängt! Alltid!
Tycker också att Mange fortfarande är något som mest liknar en blek kopia av sig själv. Väldiga problem med pucken och inte alls så säker i egen zon som han varit tidigare.
I övrigt har jag inget att klaga på, men jag antar att Holmqvist har en del att diskutera med Hävelid om hur man siktar... 8)
Jätteplus till Jämtin, som sliter som vanligt. Och ett rejält plus också till Zacke som jag tycker börjar lyfta sig efter att ha sett märkligt blek ut under hela hösten. Hlinka och Hlavac såg ut att trivas med de öppna ytorna, men de måste nog dessvärre vänja sig vid att det är ett undantag. Det grisas och stängs ytor i de flesta matcherna i årets serie.
Dagens sista plus går till en motståndare. Man kan klaga hur mycket som helst på effektiviteten i LHC, men den här gången tycker jag Svedberg är sjukt bra i Brynäs utan att LHC egentligen gör honom särskilt bra. Räknade till åtminstone sju riktigt svettiga räddningar.