exile82 wroteEn riktig julmatch utan någon intensitet. Ändå bra genomförd.
Men Hlinka är ju en riktig isprimadonna, han skulle inte kunna knuffa omkull en grabb i björnligan med sina "tacklingar". Till och med Mange vågar bryta in på mål och gå den jobbiga vägen.
Nu är ju inte Hlinka här för sina tacklingar....
Vet att många föredrar Hlavac framför Hlinka, men Hlavac behöver en spelfördelare av klass bredvid sig för att få ut mest av hans spel. Tycker varken Zacke eller Håkansson är någon spelfördelare. Håkansson gör för övrigt hittills än av sina sämre säsonger i LHC dressen. Han ser riktigt långsam ut, vinner inga sargdueller och ser allmänt loj ut för att vara Håkansson. För mig är han ingen spelare för de två första femmorna i nuvarande form.
Angående Hlinka så tycker jag att han ibland får oförtjänt mycket kritik för sin loja spelstil. Oavsett vilken kedja han spelar i så producerar han iallafall, han har inga direkta poängsvackor, som exempelvis Hlavac kan få. Hlinka har gjort 17 poäng på 19 matcher och det tycker jag är ett klart godkänt facit. Dessutom kommer han troligtvis ha snittat minst en poäng per match som under tidigare säsonger när vi summerar grundsäsongen och det är få LHC spelare som kan visa upp en sådan poängskörd.
Matchen i övrigt var ett sömnpiller. LHC har fruktansvärt svårt att få till längre anfall i offensiv zon och vissa kedjor har ingen kemi alls. Säcken har en hel del att bevisa.