East En ny viktig match, gäller att man vinner hemma eftersom det går så dåligt för oss på bortaplan. Tror att vi vinner med 4-3 och tar 3 poäng. Målskyttar: Hlavac, S.Karlsson, Hävelid och Hlinka
exile82 Matcherna känns mer ovissa än vad de brukar göra. Jag har dessvärre en negativ känsla i magtrakten, Cluben har tagit 4 av 6 poäng de två senaste matcherna, men det är knappast pga av bra spel. DIF verkar vara på väg ur formsvackan. Om jag ändå ska försöka vara positiv så säger jag kryss, 3-3.
eriko 17:14 2 min, hooking2Andreas Pihl 18:11 1 - 120Christian Eklund (Kristofer Ottosson)Status: PP1POP: 9,15,19,20,30,78 NEP: 6,17,28,29,30 Har vi sett det förut. Andreas Phil hänger inte med i serien och än värre kommer det bli i slutspelet.
Richter eriko wrote17:14 2 min, hooking2Andreas Pihl 18:11 1 - 120Christian Eklund (Kristofer Ottosson)Status: PP1POP: 9,15,19,20,30,78 NEP: 6,17,28,29,30 Har vi sett det förut. Andreas Phil hänger inte med i serien och än värre kommer det bli i slutspelet. Såg du utvisningen eller? Att LHC är ett av det sämsta laget i BP är väl knappast Pihls fel? Hävelid och Dahlbeck måste hålla rent i slottet. Dags att sätta press på Djurgårdens usla målvakt och kassa försvar, in och kötta nu i tredje. Synd att Zackes skott i kryssribban inte gick in, 2-0 hade gett en helt annan matchbild. Sen att Holmqvist inte får matchstraff för sin otroligt fula armbåge på Laumann är för mig en stor jävla gåta. Riktigt fult! :evil:
Pucken Joonas84 wroteTippar på en mållös tredje period och förlust i sudden, eller efter straffar. ja det ger nog inget högt odds och dagens straffskyttar som säcken tar ut är väl Norrena,Engstrand och jämtin med en gipsad arm
Lukkinen Man ska väl inte skylla allt på fanskapet då LHC är på tok för ineffektiva, men va fan?! Första målet för DIF - solklar ickeutvisning på Pihl och andra målet två sekunder efter en solklar trippingtvåa på Andreas Holmqvist som Morgan Johansson lyckades blunda för (hann dessutom med att varna Laumann, vilket skämt). LHC får gärna börja producera framåt, speciellt då vi i vanlig ordning inte har domarn med oss!
exile82 Nu är det dags att börja leverera, LHC. Tabellen just nu: 5 Brynäs IF 29 10 9 10 4 5 83-89 -6 43 6 Djurgårdens IF 28 11 7 10 1 6 69-77 -8 41 7 Linköpings HC 28 10 8 10 2 6 66-58 8 40 8 Timrå IK 29 9 8 12 5 3 78-87 -9 40 9 Frölunda HC 30 9 8 13 5 3 69-87 -18 40 10 AIK 28 10 6 12 1 4 71-77 -6 37 11 MODO Hockey 28 8 7 13 4 3 72-75 -3 35 12 Södertälje SK 29 8 6 15 2 3 71-90 -19 32 En sjundeplats, med samma poäng som Frölunda på 9e plats. Det duger inte....
Ndur Skönt med sen kvittering iaf. Men det är ju inte med stora förhoppningar man går in i Sudden direkt...
exile82 Frisse wroteGööööööööööööt !!! Äntligen en triumf i sudden !!! Det är vi inte bortskämda med!
.... Härligt! Starkt att vända tillbaka. Dagens bästa: Äntligen vinst i sudden Två PP-mål Hlavac avgör
Ndur Vinst i sudden via mål i PP, vad var oddset på det? Viktigt med två poäng och kanske lite förlösande med hela två mål i PP och bara 1 i BP under matchen. Dessutom ytterligare en sen kvittering vilket väl iaf visar på bra moral.
Malkin Oväntat med vändningen men ack så skönt givetvis. Hoppas man kan bygga vidare på det här. Ser fram emot lördag duktigt mycket!
köttet Jag var på gång med en riktigt sågning eftersom det i 17 minuter och 55 sekunder i tredje perioden var lika tandlöst som det brukar vara när det ska jagas. Men en vacker kvittering och sen avgör vi i sudden, i PP. Oväntat, men skoj så klart. Bryr mig inte om att tjata om "fall framåt" för det tycker jag egentligen inte att det är. Det är alldeles för mycket som inte funkar som det borde. Däremot så tror jag att just sättet man vinner den här matchen på kan göra underverk för självförtroendet. Och det är där lyftet kommer att börja. Kvällens "värd ett bättre öde" går till Zackrissons puck i ribbkrysset. Efter en sån dragning är man f-n värd ett mål. DIF-backen roterar säkert fortfarande uppe vid korvkiosken någonstans.
exile82 köttet wrote Bryr mig inte om att tjata om "fall framåt" för det tycker jag egentligen inte att det är. Det är alldeles för mycket som inte funkar som det borde. Däremot så tror jag att just sättet man vinner den här matchen på kan göra underverk för självförtroendet. Och det är där lyftet kommer att börja. Spot on!
East oj oj så viktig seger, jag hade nästan räknat ut LHC när just Molinder pressar in 2-2. Speciellt viktigt med tanke på att det är så jämnt i tabellen, 2 matcher kvar innan uppehållet, skulle va så skönt med 6 pinnar där!
Rob Blev riktigt imponerad av Bozic, tycker han utnyttjar sin fysik riktigt bra och tvekar inte på att smälla på. Mer än man kan skriva om Melichar, förstår inte hur man inte kan bidra med ett tuffare och resolutare spel med sina nästan 100 pannor. :? Skönt med två pinnar iallafall trots att man inte spelade speciellt bra.
Rob Förövrigt vad tyckte ni om Honkens armbågstackling på Ylven då? Tyckte den var ful och borde renderat i utvisning, kanske t.o.m. matchstraff. Föga oväntat blev det ingetdera. :roll: