köttet wroteMarty wroteI PP är han klockren så Mange dippar inte enligt mig.
Hur kan du tycka att han är "klockren" i PP när han, med all den speltid han får, bara producerat ett enda mål den här säsongen? Inget vidare facit för en offensiv back. Många bra assist absolut, men jag tycker, liksom MagnuM, att det är på tok för mycket misstag från Mange just nu.
Själv undrar jag varför Robin Persson bara fick betyget 2 i Corren. Tycker att han var en av banans bästa igår. Bra i det fysiska spelet, bra skridskoåkning, bra med pucken. Tycker att han bitvis var precis så bra som han tidigare visat att han kan vara.
53 skott och 1 mål av våran #1 PP back är väl inte allt för bra men han bidrar mycket med sina utmärkta passningar och spelförståelse i spelet med en man mer på banan. I fjol hade han 8 mål på 142 skott under grundserien, vilket han bör komma upp till om han ställer in siktet en aning.
Persson har bevisat för mig innan att han håller på denna nivå och jag blir inte förvånad när han visar upp det spel han gör, men vad i helvete håller Melichar på med?
En storväxt och relativt tuff defensiv back. Dags att kliva upp en nivå eller två? Personligen tycker jag inte att han bidrar med ett skit och då tjänar han väsentligt mycket mer än bl.a Dahlbeck och Ekbom, ser hellre att de yngre får chansen. Minst speltid av alla backar igår hade han med!
Härligt att trycka dit Frölunda ordentligt efter att de tagit med sig 3 poäng från Karlstad, dom trodde allt att de var på gång och så blir man piskade med 6-1. :lol:
H&H med Jämtin ser riktigt bra ut och jag gillar Jämtins orädda stil när han alltid tar sig in framför kassen, räckte med 25 sekunder så hade trion presenterat sig.
Finns väl inte mycket att gnälla på men jag undrar hur idioten Ulf Rönnmark kunde hitta en 2a på Norrena för slashing när han glider ut och tar Anderssons skott?!
HV borta på torsdag sen uppehåll till tisdag då vi möter FBK borta, sedan Luleå hemma den 2a dec. Fullpott är väl inte för mycket begärt? 🙂
Forza Cluben