Precis som olyckskorpens Des Moroneys återkomst till forumet förtäljer så går det inte bra för LHC just nu. Man kan säga ett och annat om domarinsatsen igår, men att släppa in tre mål på fem boxplay i en period är såklart riktigt uselt. Norrena borde absolut ha räddat första målet och drog sedan på sig inte en, utan två utvisningar därefter. Baksmällan efter stormatchen mot Brynäs? En annan som ska ha en känga är Mange, som inte alls var bra igår och som grädde på moset gav han bort möjligheten till en sen kvittering genom alldeles för nonchalant spel.
Det värsta med gårdagen var nog ändå att Södertälje inte gjorde ett skit i spel fem-mot-fem. Vi spelade, vid dessa sällsynta tillfällen när någon inte var utvisad, riktigt bra. Det är dock ett allvarligt problem att både vårt boxplay och powerplay har blivit sämre ju längre säsongen gått. Det bästa med gårdagen var nog Jämtins pass till Hlinka vid vårt första mål. Om någon någonsin tvivlat på den mannens spelsinne så hoppas jag man inser sitt misstag. Dessutom vill jag plussa för Robin Persson som var alldeles strålande och dessutom den som drog med sig hela SSK-försvaret så att Hlavac kunde sätta 3-2.
Personligen tycker jag i vilket fall att det fortfarande är för tidigt att överväga nyförvärv. Problemet verkar snarare vara att man inte får ihop laget på samma sätt som man gjort tidigare och nyförvärv kommer antagligen leda till ytterligare obalans i laget. Det finns också gott om sparkapital i form av spelare som just nu underpresterar. Kanske vore värt att investera i en idrottspsykolog om vi inte redan har en?
Nu gäller det att ta sig samman rejält inför tisdagen. Jag kollade på Färjestad - Frölunda igår också, och det bjöds på riktigt bra hockey. Spelar Frölunda så på tisdag kommer vi att få det väldigt tufft.