Hockeytröjan Hur billigt och enkelt man någon gång i tiden har tillskansat sig något är totalt irrelevant för vad samma sak har för försäljningsvärde nu. LHC gjorde bort sig. Nu får man betala priset. Om priset är dyrt, lagom eller billigt vet jag inte. Men gissar på att det är en bra prislapp för LHC.
Om Cluben sålde sitt varumärke för typ ingenting finns det ju ingenting som hindrar Voky för att sälja tillbaka det för typ ingenting heller. Är ju 0 kostnad för dom att bara släppa märket. Nu verkar dom ju ha gjort det på pappret, men får av någon anledning fem miljoner för ett lager med gammalt skräp helt ärligt jämfört med merch med nya snygg-loggan.
Dom flesta företag ställer upp med stora summor pengar i sponsring och företag häller in pengar i Cluben. Voky måste va ett av få företag som häller pengar ur Cluben om man sitter och begär fantasisummor för något man fick gratis.
Stör mig på att man säljer in det som “vi betalade ingenting för varumärket alls, men behövde köpa loss lager för 5 miljoner” Återigen. Det lagret kan inte va värt mycket i och med att det är en gammal logga på hela grejen. Om något är det väl en kostnad att ha allt i en lokal någonstans.
Att det finns familjeband i dealen också förvånar mig inte. Luktar riktigt illa.