LohmanderS Förklara gärna det geniala med att köpa loss ett varulager med gammal merch för fem miljoner. Att man inte budgeterat för en bajsmacka som kommit flygandes i sju år är inget konstigt då enligt dig?
Att Cluben lyckats gå “plus tre år i rad” är ju ett mantra som upprepas likt ramsan vete, råg, havre korn. “Vi har gått plus, tre år i rad. Vi har gått plus, tre år i rad”.
När man tittar lite närmare på som här plussen består dom i att man fjuttar runt med kaffepangar om man jämför vad konkurrenterna lyckas redovisa för siffror under samma period. Clubens ekonomi är så pissrutten i jämförelse med vad typ alla andra föreningar klarar av att leverera. Det är CJS ytterst ansvarig för. Att då slå sig för bröstet över några 100tkr-lappar blir återigen pinsamt och fake. Får lite “jag köpte småbolag 2019 nu ska jag bli daytrader”-vibbar.
Förlänga med PJ tre år var ett annat genidrag enligt bearniessåsen?
Retromatchen minns jag (tyvärr) mycket väl. Att det inte yppats en rad om den sen dess beskriver betyget ganska väl. Däremot såldes det ju in stenhårt när idén kläcktes.
Nu har ju Lisa på ett demokratiskt vis valts till ny ordförande. Det står jag helt bakom. VDn kommer vad det verkar åtnjuta fortsatt förtroende. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra, men jag tänker fortsätta calla ut bullshit när jag ser det.