Kjeppkinesen jag är tudelad här. Tyckte artikeln i corren (som jag antar att du har läst) var lite skum och förstod inte alls vad syftet var med den. Att lista spelarnas ”bästa” egenskaper utifrån vad jag förmodar videosekvenser och tidigare referenser är ju något som någon på Bullen gör dagligen. Känns ju nästan än mer sanningsenligt vad Bullen skriver, där vi synar spelarna gediget efter alla matcher, alla minuter. Han har ju inte sett vad någon faktiskt går för IRL än.
Jag menar, att hulta är offensiv, fanten är MVP och att Lennström är beroende av en gedigen försäsong och stämplar in vet väl ALLA som följer LHC.
Hade varit betydligt mer intressant att höra kring hans försvarsfilosofi och hur han planerar att jobba med spelarna för att uppnå detta.
Jag ratar inte Gudmundsson, men efter artikeln kan jag inte heller säga att mitt förtroende för honom har markant ökat heller.
Lite märkligt, för förra året pratade man med Mange i Correa podcast om det fanns specifika saker att jobba med. Då blev jag imponerad över hur snabbt han svarade om vikten att hämta puck och jobba med vinklar in för att vinna tid vid sargen (Manges signum). Det å andra sidan såg jag inte skymten av förra säsongen..
Med det sagt är jag ändock positivt inställd till trojkan!