Nu har jag läst @Skäggets krönika, tycker inte att den är överdrivet negativ men ställer mig ändå ”frågande” till några saker.
2) Var fanns beredskapen kring en eventuell förlust av Eskild Bakke Olsen? Ingenstans, givet att man inte sagt ett jota mer än “tack Bakke Olsen”. Min känsla är att man blev taget på sängen. Borde man med tydlighet ha haft något på gång utifall vi skulle tappa honom? Ja.
Jag tror säkert att man varit medvetna & beredda kring Bakke situationen men vi måste inse hur marknaden ser ut. Har man svårt att hitta centrar lär det inte vara enklare när det är ovisst, man fick troligtvis beskedet att han lämnar lika sent som vi. Hur skulle det gå till att ”ha något på gång”?
”Hej vi kanske tappar vår center, kan du vänta med att skriva på för annat lag ifall han lämnar?”
Funkar inte så att man kan ha spelare på ”standby” i ett sånt läge.
Är Fantenberg frisk? Säg något, LHC.
Han var ju med i Cluben inifrån & pratade lite om sin skada & status. Det bör ju supportrar kollat på.
Vi har håååål, stora hål, i truppen. Har Cluben tänkt att tiga ihjäl den detaljen? Om inte LHC är medvetet om det så avstår trogna supportrar just nu från att köpa årskort av den enkla anledningen att man inte vill betala för att se ett sämre lag på isen nästa år. Börja visa på lite handlingskraftighet med truppen nu, LHC.
Den här kan delas i två,
Ett, är man verkligen en trogen supporter om kvalitet på truppen avgör ifall man köper säsongskort eller går på matcherna? Bör inte en trogen supporter stötta laget oavsett, kanske till och med behövs ännu mer med en svagare trupp?
Två, Återigen, inse vart vi är i hierarkin & hur marknaden ser ut. Vad innebär handlingskraft? Att man ska plocka in något nu bara för att visa supportrarna att man gör något? Att man ska ut i media och prata om vem man vill ha så agent & spelare kan trissa upp priset?
Vore ren idioti från sportchef & GM.