Vet att en stor del inför säsongen var att broc och Junland diskuterade väldigt stort angående förändring i träning och försäsongsträning.
Tidigare fick LHC mycket skit för att vara ”slappa” och bara träna en gång om dagen på sommaren tex och inför förra året skulle det ”vändas på varje sten” och man skulle träna mycket hårdare, vilket ledde till att alla skulle träna precis på samma sätt, alla skulle springa tillsammans osv, från u16 och uppåt, lyfta på samma sätt i gymmet.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag har hört att det även finns likande ryggproblem redan i u16 som i A-laget för att alla kör på ”samma hårda sätt”
När spelarna från A-laget med skador till slut har tagit hjälp av idrottslabbet (Elie, Lennström,fanten bla) så har dom börjat få ordning på spelarna och faktiskt hittat träningssätt som passar olika spelare.
Dan på idrottslabbet är grym och även little har kört/kör mycket där.
Därför tror jag att det ser ut som det gör på träningarna just nu, dom har gjort ett annorlunda upplägg iår där det kommer vara mer fokus på rätt träning för rätt spelare, tex fanten som nämnts ovanför, han kommer inte springa en meter iår för det är inte vad hans kropp behöver.
Jag tycker det är kanon, alla ses fortfarande i omklädningsrummet på mornarna, efter passen och i gymmet så tugget och lagsammanhållningen blir det nog inget fel på sålänge alla kör på med sitt eget.
Däremot kovas och 81 som inte vill delta oavsett är snarare ett problem men annars ser jag bara det som positivt att man kör mer individuellt och tar hjälp av idrottslabbet för specialkompetens.