Lejon-Fantasten Junland är den kortsiktiga lösningen som backup till Little ja, men vi ska ha en annan assisterande sportchef vid sidan av Little, på lång sikt också.
Som meddelats helt officiellt så är Broc/Junland en interimistisk lösning. Detta är primärt för att skapa lugn, energi och gjuta mod i skutan (laget). Detta skapar också tid och utrymme för ledningen att i lugn och ro, samt under ordnade former, hitta en långsiktig lösning på sportchefsfrågan.
Stålhammar och styrelsen kom fram till och fattade beslutet att befria PJ från sitt uppdrag med omedelbar verkan för att skapa nya förutsättningar. Man var såklart medveten om att detta skulle skapa enorm turbulens/osäkerhet och alla konsekvenser gick naturligtvis inte att förutse (Tonys val att lämna exempelvis).
Man ska inte förvänta sig stordåd avseende beslut inför framtiden från Broc/Junland utan, som beskrivet ovan, se det som en åtgärd hantera en övergångsperiod.
Givetvis spinner media på detta allt de kan och väljer till stora delar framställa Cluben och ledningen som idioter. Men det tycker jag man kan bortse ifrån.
Vad gäller Broc har det tidigare varit känt att man gärna sett honom i en annan roll i föreningen, möjligen som spelarutvecklare. Jag tror inte att man tänkt längre än så i dagsläget vad gäller sportchefskapet. Där tror jag att man har samma ingång som @MrNebbiolo att en noggrann och analytisk process baserad på våra behov måste ske och att man i dagsläget är rätt öppna för olika namn.
Broc är ju dessutom, vad jag förstått och hört, fortfarande osäker kring sin framtid både geografiskt och yrkesmässigt.