MrNebbiolo Min take är dock att vi visste att detta skulle bli avstängning efter Shinnimin-gate. Dessutom är det inte förenligt med föreningens värderingar det han gör med matchtröja på. Min dotter säger varje dag ”LHC” när jag kommer med min mössa och hämtar henne, min systerson spelar landhockey varje dag och tittar på de matcher han får och är då såklart LHC. Dessa personer är också supportrar till LHC och för dessa personer är spelarna förebilder och idoler. Att försvara eller normalisera eller till och med hylla detta beteende av en spelare är pinsamt i min bok.
Samtidigt är det känslor inblandade, ibland rinner det över och blir fel det måste vara okej enstaka gånger. Speciellt med vissa spelare där man som du säger vet vad man får.
Vi kan inte kräva att alla som bär tröjan ska vara välkammade skolpojkar fy satan vad tråkigt.
Nu är det ett finger som är fel, men är det förenligt med värdegrunden att slå någon i ansiktet efter avblåsning som Bakke gjorde igår? Skrika på domaren? Nej egentligen inte. Men sånt händer i stridens hetta.
Det är väl just det man måste förklara för yngre supportar, det är inte okej men ibland blir det fel. Man behöver inte normalisera men man behöver heller inte göra en sån här egentlig skitsak till världens grej. Förebilder kan också begå snedsteg
Sen som jag skrev igår får jag känslan att Kovacs har ett eget ”derby” när vi möter dif & det blir fokus att hata DIF snarare än prestera för cluben, det är ett problem och något man borde ta intern med honom!