Hej Bullen.
Jag är en kille som spelar hockey och vi kan kalla mig ”Jakubbalito”. Jag älskar egentligen sporten, jag har gjort det sen jag var liten. Men nu tycker jag att allt börjar kännas jobbigt.
Min tränare, vi kan kalla honom ”Musse” — är ofta taskig mot mig. Det känns som att han letar efter fel hela tiden. Om jag inte har lust att bli svettig på planen suckar han högt. Om jag förbereder mig inför säsongen med exakt samma träningsschema som lag Anette Norberg (som vann OS!) säger han saker som ”antingen tävlar man eller så tävlar man inte ”. Han säger det när de andra hör också, och jag skäms.
Det konstiga är att jag försöker verkligen. Jag tränade en gång två gånger, stannade kvar efter ispasset en gång när jag var 13 och jobbar med att berätta för andra vad de gör fel. Men inget verkar räcka. Jag har börjat få ont i magen innan träningar, och ibland tänker jag att det kanske vore bäst att sluta med hockey helt, och ägna mig åt boxning tillsammans med gamla kompisar och deras fruar.
Jag vet inte om jag ska prata med honom, eller med någon annan. Jag vill inte att laget ska tycka att jag är känslig, men jag mår inte bra av hur han beter sig. Vad ska jag göra?
/”Jakubbalito”