Metallica stahl Jag som är uppvuxen med samma musik har ändå svårt för att uppskatta något av Ghost Detta är väl ändå en given banger i Jönköping?
Kjeppkinesen stahl Hur fan kan ni ha Winnerbäck som intro? Det är ju som om vi skulle ha HV-låten. Fortfarande inte lika sjukt som Ghostanvändaren på ert forum. Han måste ju skapat kontot där och trott att HV låg i Linköping?
stahl Kjeppkinesen Hv-låten är kapad av Luleå vid guldfirandet i våras och DJn vid Stångebro i somras - så vi får snatta lite här och var för att täcka upp förlusterna.
Gud Inget större fan av varken Ghost eller Winnerbäck, men som lokalpatriot är jag stolt över båda och vill att vi ska bygga på vår lokala identitet och spela musik kopplad till staden, särskilt i viktiga skeden såsom intro. Hade jag inte av nostalgiska skäl varit så förtjust i You Gotta Fight vid målen hade jag tyckt att någon passande Ghost-låt hade kunnat spelas där också.
JofaTitan Gud Hade jag inte av nostalgiska skäl varit så förtjust i You Gotta Fight vid målen hade jag tyckt att någon passande Ghost-låt hade kunnat spelas där också. Jag roade mig en gång för några år sedan att göra en måljingel med Ghosts - Year Zero. Målhorn som fadar in i “Hell Satan, archangeloooooo!” . Tycker vi kan ha den som som specialare när vi möter HV. Fan, nu måste jag leta fram den gamla filen för allmän lyssning
stahl Swedinho Det var så i kvalet i våras när jag var där och såg Modos vandring mot att beseglas sitt öde i att behöva flyga jo-jo lång-långt för att spela haussade toppmatcher mot Troja-Ljungby, Nybro Vikings, Vimmerby, Kalmar och Oskarshamn i djupaste o mörkaste Småland. Om det är en permanent del av introt låter jag vara osagt än. Men det passsar fint även i Garden med Winnerbäck.
Jordfräs stahl ni har 916 låtar att välja på, räcker inte det? https://sv.wikipedia.org/wiki/Psalmer_i_2000-talet Edit: 966 till och med…
PuckOut Jocke Växte man upp under den tiden och med den musiken (eller helt enkelt gillar det) är Ghost inte svåra att ta sig till. Det kanske är det som blir mitt problem, att jag jämför de med tidigare hårdrocksband från 80/90-talet och då blir det för dåligt i mina ögon. Sabaton däremot, där har vi bra skit. Jag är född -74 btw.
NorthLondonForever Vad hände med den där bomben som flera x-troll menade skulle brisera i media? För inte var det väl det otroliga att vi skulle vinna 3 raka som var bomben?
Kjeppkinesen NorthLondonForever Vad hände med den där bomben som flera x-troll menade skulle brisera i media? Jag sitter fortfarande och väntar på den!
Skäggets Vad ska Nilsson, vad ska Nilsson, vad ska Nilsson skriva nu? Plötsligt finns det något att lyfta, som inte bara är ångest och tristess. Vad var det för bomb någon sa skulle bristera i media, förresten?
DragskottsDan Skäggets Väntar med spänning..din skäggige fan! Nä men skämt osidå, släpp något halv melankoliskt? Växjö hockey på lhc vis? Ser inte alltid vackert ut men vi parkerar bussen och tar vinsterna
Sillen Skäggets Vad var det för bomb någon sa skulle bristera i media, förresten? Kan det ha varit den där ”analysen” AB publicerade för någon vecka sedan ?? Mer en kinapuff
Skäggets Sillen de använde både gamla uppgifter och nog obekräftade saker för att ändå skriva: Det blev en sammanfattning av vad som kanske hänt? De kunde låtit bli. Inget nytt under solen.
Sillen Skäggets ok, frågan är väl mest om det var den artikeln som skulle vara ”den stora bomben”? Något annat har ju inte publicerats nyligen.
Babba Sillen ”den stora bomben” https://en.wikipedia.org/wiki/Little_Boy denna? Släpptes dock 1945 så inte något nytt.. (sorry @Kjeppkinesen du kanske blev kränkt, är ju ändå ditt folk. Eller kanske inte, jag ser ingen skillnad.)
statistisk_urladdning Man får ändå ge Cehlárik cred för hans uttalande i Hockeynews (som såklart var tvungna att göra en artikel om situationen runt vårt andra mål igår…). Citat: “Reglerna är tydliga. Så länge det inte är något farligt mot huvudet så fortsätter spelet. Tyvärr blev det mål. De gjorde allt för att hålla spelet vid liv. Det är som det är, det här är inte fotboll. Vi stannar inte upp. De vill vinna lika mycket som vi. Det är helt okej.”
Målaren statistisk_urladdning Uppfriskande med någon som inte tar på sig offerkoftan så fort det går, börjar bli allt mer ovanligt.
PuckOut statistisk_urladdning Målet kom till pga ett dåligt byte av Leksand, inte för att man saknade en spelare. Hedberg tog på sig det i en intervju, dvs att han inte skickade in spelare då han trodde att domaren skulle blåsa.