Jag har inga problem att kasta skit så länge detta är berättigat och skiten riktas åt rätt håll.
Leo
Snyggt att du försöker nyansera diskussionen, stor tumme upp för det!
Sillen
Vad du skriver går i linje med vad jag har hört. Nedanstående del är bara spekulationer från min sida vilket dock baseras på tillgänglig information. Oklart när avtalet med Voky ingicks men gissningsvis under Michael Stureheds tid (kommersiell försäljningschef i LHC 18-21) då det finns ett citat från vederbörande på följande länk om avtalet.
https://www.voky.com/case-folder/lhc-case/
Samme Sturehed som i övrigt inte lämnade några positiva avtryck i Cluben och som därefter gick vidare i karriären för att tanka Hästen-fotboll. Slutade med att Sturehed fick dojan som KD från IFK efter att klubben redovisat ett skönt minusresultat om 40 millar. Jag skulle därför inte bli överdrivet överraskad om det är Sturehed som försatt LHC i en position där man i någorlunda nutid varit tvungna att hitta en lösning på ett riktigt pissigt avtal som Sturehed ansvarat för. Tittar man isolerat på det ”avgående” avtalet med Voky ser det säkert riktigt jävligt ut, men min poäng är att det kan ha funnits tidigare orsaker som legat till grund för detta. Därför kanske man ska vara försiktig med att kritisera nuvarande ledning just i detta avseende.
Det kan vidare konstateras att Trägårdh klev in som ordförande våren 2022. Vid denna tidpunkt hade LHC med stor säkerhet redan ingått avtalet med Voky. Nu satt väl (?) Trägårdh i styrelsen innan denne blev invald som ordförande men han borde rimligtvis inte haft mandat att påverka vilka avtal Cluben skulle ingå som ledamot. Även här bör man således eventuellt iaktta viss försiktighet i kritiken.
Finns garanterat oändligt med saker att spy galla på i dagsläget men jag är osäker på om just detta är en av sakerna. Cred ändå till
X-(:)-X-y
som tar bladet från munnen så att eventuella tveksamheter kan belysas från båda sidor istället för alla som spär på felaktigheter gentemot Cluben genom sitt ”om ni bara visste”. Det stämmer säkert att saker är skit, men ut med det då. I min värld bidrar man just nu bara med mer negativitet genom att påstå A, men inte säga B.