Angående Fanten, så skulle jag vilja höra hur resonemanget gått från ledarstaben. Kan faktiskt förstå att man vill låta en ny kapten få tid på sig. Iochmed att det varit rätt dålig kravställning och attityd tidigare säsonger, har man möjligtvis sett att det funnits problem med Fantens kaptensskap, därav att man velat ge Ehn tid ensam. Tycker det är rätt dåligt beteende om nu Fanten brusat upp för en sån sak. Det är ju bara att acceptera och visa att man är på tränarens sida, istället för att anse att man själv har rätt att styra. Sen borde man kunnat hantera det på ett smidigare sätt såklart, men skulle vilja höra resonemang från båda sidorna här.
På vanliga arbetsplatser tycker jag alltid det blir lite märkligt när någon tar över en chefsposition i en grupp, där den tidigare chefen fortfarande är kvar. Som vid föräldraledigheter och sånt, den nya brukar inte kunna utöva nåt chefskap tills den tidigare är borta, är min uppfattning.
Angående varumärket så låter det ju helt sjukt! Har verkligen VD:n rätt att skriva över rättighet till varumärket, det borde väl vara ett styrelsebeslut. I bolaget jag arbetar i, kan definitivt inte VD ta det beslutet. (Nu är det ett börsbolag, så kan vara lite andra regler.)