LaumannBingo

Jag håller om att han ej kanske är stark likt Elie men rejält spel stod han för, speciellt att ge allt i varje match och resten med defensivt ansvarstagande tycker jag passar klockrent in. Kedjan med honom, Ehn och Bouma var ju kanon för oss i början av förra säsongen innan han flyttades upp som C1.

• Redigerad

MrNebbiolo Nej nej, Strandberg är inte alls samma kategori som Ehn/Elie. Men vi ersatte kanske honom med Shore, vilket jag anser vara helt fel beslut. Hoppas detta justeras till nästa säsong.

Jirpo

Shore sitter på cirka 220 000 dollar netto även nästa år och har gjort en horribel säsong. Att vi ska kunna bli av med det utan att det kostar mer än det smakar ser jag som omöjligt.

MrNebbiolo Va, betalar vi över 300 lakan/månad för karln? Hur vet du det? Om det stämmer så har har han underpresterat å det grövsta.

MrNebbiolo

Nu måste du skämta, han är direkt motsatsen till den beskrivningen!

Och, strandbergs säsong hittills i Växjö, ändrar på intet sätt min åsikt att det var helt korrekt att inte förlänga med honom.

Lokalpatrioterna

Du tycker inte Strandberg var en defensivt ansvarstagande forward hos oss?

• Nils svarade på detta.

MrNebbiolo Strandberg var ett av kitten som höll ihop gruppen, som på den delen saknas han i vår säsongs uppställning. Strandberg var inte den fösta center som han ofta fick spela, men han var definitivt en habil tredje center, vilket skulle vara den rätta platsen för honom. Tyvärr hade vi förra säsongen två tredje centrar Strandberg och Ljungh som fick alternera på den vakanta förste center platsen.

Skillnaden denna säsong är att Ljungh har kommit tillbaka till sin forna nivå och status, så denna säsong har han axlat en förste center plats med bravur. Denna säsong är Ehn - Ljung - Kovacs en underbar förste kedja. Elie - Shore - Bouma har blivit vår andre kedja och Little - Russell - Rattie vår tredje kedja. Skulle vi få in en giftig forward innan fönstret stängs så skulle jag vilja att han tog Boumas plats i andre kedjan. Då kunde Bouma återvända till fjärde kedjan och vara vinge tillsammans med Törna sätta stop för motståndarna.

Har man fortfarande inte “kommit samman som grupp” alltså?

Hockeynews “tippar” slutplacering i tabellen (enbart baserat på säsongens snitt verkar det som). Hoppas det är OK att dela en sån liten del av en artikel. 🙂
            Men.
            Oavsett vad man själv tycker om lagets prestationer efter Ante tillträdde så vet jag inte hur de lyckats få det till att snittet försämrats sedan Ante kom hit… 🤔 Under Östman hade vi som absolut bäst 1,19 i poängsnitt om man räknar bort HV hemma på rena teknikaliteter (då Ante var tränare då) dvs 32P på 27 matcher. 1,38 hade vi garanterat inte, då det hade inneburit ~37 inspelade poäng.

Jag mailade redaktionen för en gångs skull, får se om de faktiskt uppdaterar artikeln antar jag..

edit: Författaren svarade mitt mail nyss och har numera uppdaterat. De ska väl ha cred för det åtminstone. 🙂

statistisk_urladdning

De måste ha räknat ut poängsnittet om den beryktade kedjan med Rattie - Ljungh - Little hade existerat på riktigt och inte bara i Hockeynews fantasi?

Sett till form och återstående spelprogram är det Linköping och Örebro som skuggar HV71 och ligger klart sämst till inför fortsättningen.

Örebro har varit i fritt fall länge nu och lagets raka motsats – Modo – har ätit in hela arton poäng under den perioden.

Prognos: Det känns som Linköpingspubliken får sväva i ovisshet ända till de sista omgångarna, då östgötarna möter bottenkonkurrenterna Malmö, Rögle och HV71 i tre av de fyra sista matcherna. Örebro känns som troligaste räddningsplankan i nuläget.

• Redigerad

På andra sidan år har en intressant intervju med ett stort fan av LHC.

Podden spelas in på Dahlboms mat & bar där krogprofilen Pia Dahlbom berättar om hur jobbigt det är att vara LHC-supporter i motgång. I ett samtal med reportrarna Carl Holmqvist och Erik Winell reflekterar hon över det banala över att känna så mycket för ett hockeylag. “Jag tycker själv att det är helt absurt, men det är också så jag känner”, säger Dahlbom. Hon avslöjar också att hon haft LHC-motståndare på besök i restaurangen. “Det kan vara några inresta hockeyspelare som vinglat lite när de gått här ifrån dagen innan match”, säger hon lättsamt. Hör om det och mer i podden. 

https://poddtoppen.se/podcast/1649552258/pa-andra-sidan-an/krogprofilen-har-inget-emot-servera-vin-till-lhc-motstandarna

• Redigerad

Bergsten

Svaret på frågan om det här spelet håller är lika givet som det på frågan om björnen skiter i skogen.

Ja, det gör den.

Nej, det här håller inte.

Svaret är så givet så att ett retoriskt ‘JA’ blir ett….nej? 🤔

Jocke Tänkte på det med läste ändå om det 2 gånger…..🤔🫣😄