Hotspurs Manchester City (Bästa spelarna).

Fotbollen framförallt har ju fullkomligt käkats upp av kommersiella intressen. Trodde aldrig att jag skulle tappa suget för sporten men nu är det nära. Säsongen hinner dessutom heller inte ta slut förrän nästa drar igång igen.

Strategen Sant, finns dock 60-70 trådar grovt räknat så lätt att hamna fel 😉😁

Nån som sitter inne på info om när Forsling och lord stanley besöker linköpingstrakten samt vad staden och cluben planerar för att uppmärksamma det?

Patrick Russell sa i LHC:s Instagramstory, att 1000 säsongskort har än så länge sålts. 1000 st bara? Såhär års? 1 månad innan försäsongen drar igång.. Det är fan inget bra! Nog för att jag kan förstå att folk tycker det är dyrt att betala 2600 kr för ett säsongskort på ståplats, men 1000 säsongskort!? Det var oerhört lite! Kan det vara att man höjt priserna på säsongskorten som gjort att det sålts så lite? Eller vad kan det bero på?

Lejon-Fantasten Nog för att jag kan förstå att folk tycker det är dyrt att betala 2600 kr för ett säsongskort på ståplats

Det har jag precis noll förståelse för. För det första är det 2600 endast om man inte väljer att teckna medlemskap, annars 1976 plus 350 kronor medlemskap, men även om man vill betala för att slippa vara medlem så är det 100kr per grundseriematch med gratis försäsongsmatcher och slutspel på det. Det är fan i min lilla låda inte dyrt.

Lejon-Fantasten Kan bekräfta att ingen höjning hade skett på mitt sittplatskort… Fortfarande väldigt billigt…

Stålis har väl proklamerat att man siktar på att höja denna försäljning av säsongsplåtar för övrigt…

Lukkinen
        Det beror väl på vad folk tjänar också, jag själv var väldigt fattig en gång i tiden och då fick jag spara i 3 månader för och få ihop till ett säsongskort på ståplats. Men den stora frågan är: vad kan det bero på att så få säsongskort sålts? 1000 st är väldigt lite.

jg Kan bekräfta att ingen höjning hade skett på mitt sittplatskort… Fortfarande väldigt billigt…

Hm okej, men väldigt märkligt att det bara sålts 1000 säsongskort so far? Det borde väl sålts betydligt fler säsongskort vid det här laget?

Lejon-Fantasten Ja är man fattig så får man helt klart prioritera men 100 kronor för att se en elitmatch live är rent objektivt sett riktigt jäkla billigt. Dock inte alla som prioriterar det pga usel ekonomi men då känns det högst tveksamt att vederbörande hade gått även om det “bara” kostar 90 kronor per match heller..

Lukkinen
            Ursäkta min otydlighet, men specifikt på säsongskort tänkte jag på. Min fråga är mer inriktad på, vad det kan bero på, att 1000 st säsongskort än så länge har sålts? Hur många säsongskort brukar Cluben ha sålt i början av Juli? 🤔

LaumannBingo Har du koll på hur många som brukar säljas inför en säsong?

Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar det vara runt 1500-1700 säsongskort som sålts fram till mitten av Juli åtminstone, men där är vi inte riktigt än såklart. Men tycker att 1000 säsongskort låter förhållandevis lite i förhållande till den säsongen som var, då vi slutade 6:a och var med i slutspelet.

Minns en sammanställning för några säsonger sedan och då hade Cluben billigaste säsongskort av alla lag i SHL (på ståplats iaf) så det kan vi inte gnälla på. 1000 är för dåligt men tänk på att det är två månader till SHL startar. Många köper i augusti. Jag ska förlänga men har inte gjort det än.

Tillägg: Tycker dock att marknadsföringen i sociala medier har varit ganska sval under sommaren men man satsar kanske mer i augusti på det

Enligt Patrick Russel (såg film på Facebook från LHC) har 1000 personer säkrat upp säsongskort till i höst (privatpersoner alltså), riktigt jävla risigt dåligt enligt mig för fan det bor typ 180.000 personer här, men ok det ramlar väl på en del när det närmar sig men ändå, tänker man köpa har nog många redan gjort det. Här finns ett jobb att göra och det handlar nog inte så mycket om priserna, finns i olika kostnadslägen. (Fattar att en del är småbarnsföräldrar, jobbar udda tider och några kanske trots allt inte har råd, men det är liksom inte det/dom jag talar om).

En anledning kan ju vara att arenan är lite väl stor, det är aldrig svårt att få tag i biljetter förutom på vissa enstaka matcher. Måste inte säkra ett årskort för att se de matcher som du vill/kan live.

Hammarn

Japp, titta på Luleå bara. Där har man en gräns på antalet säsongskort som finns till försäljning

Kallzon ja det måste ju vara drömmen för alla klubbar.

Såhär lät det för några veckor sedan när Corren intervjuade Stålhammar

– Det har börjat bra och vi ligger bättre till än prognosen. Men det är långt ifrån som vissa andra klubbar har. Tidigare har vi legat på drygt 2 000 sålda årskort, men nu är målet att nå upp till 3 000. Vi måste bli bättre även där, säger klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar.

Min tolkning är att man inte brukar ha sålt fler säsongskort än 1000 st i början på juli. Många supportrar väntar nog till augusti?

Metallica Kjeppkinesen
                  Jag hoppas sannerligen att ni har rätt, men det kan vara olika, jag och mina hockeybröder beställer alltid säsongskort mellan slutet av Maj och början av Juni. Men jag hoppas att det är som ni säger, och att det säljs enormt mycket mer säsongskort från Augusti-September.