Någon som har koll hur många årskort som är sålda i år totalt, Jag har för mig det rör sig om ca 3000 - 3500. Låt oss säga det blir match i Stånkan så är det ju några som borde få plats där i första hand. 3000 årskortsinnehavare, de som har loge bör få motsvarande antal platser som logen har platser, 500?. Sen pratar de om att vissa ska bjudas in, platser till motståndarklack mm mm. Det lär vara fullt långt innan man ens tänker på lösbiljetter.
Vi har ett snitt på 6300 per match och sämst hittills 5300 på en match. På vårkanten brukar det alltid vara mer åskådare än de första på hösten så vi kan nog räkna med att att oberoende av motståndare så är det inte minder än 5500-6000 som vill se matchen, det innebär att 2000-2500 som vill se matchen inte kommer in. Jag vet inte hur bra det är, kan sprida ganska mycket negativt det med.
Idén är riktigt bra och känns positiv men det blir nog svårt att genomföra. Det är väldigt många dispenser som måste sökas, exempelvis så är inte sargen godkänd för SHL spel utöver det som redan framkommit.