Lukkinen wroteSynd bara att det i denna stad öht ska vara aktuellt att gå back på en sådan tillställning. Inte var dag man får chansen att se laget i sitt hjärta spela mot ett lag från världens bästa liga precis, även om laget i sig tillhör den nedre halvan kvalitetsmässigt.
Det gäller ju ingenting! Betydelselösa hockeymatcher är sällan någon riktig hit, eftersom hockey grundar sig i kamp. Dessutom vågar jag påstå att intresset varit ett helt annat om det varit Detroit eller NY Rangers som stått för motståndet. Bara för att man är LHC-supporter, så betyder det ju heller inte att man är intresserad av NHL över huvud taget.
Själv anser jag att matchen på lördag, LHC-Rögle, är betydligt mera intressant för det är en tävlingsmatch.
Missförstå mig rätt. Tycker naturligtvis det är surt att LHC faktiskt går back på det, men jag är inte förvånad. Och det känns inte relevant att gnälla på folk inte har lust att gå dit. Alla köper inte Snickers heller. Ett företag som levererar en produkt får räkna med att få aktieägarna på sig om man gör en felsatsning. Det är samma sak här.
Ndur:
Jag tycker det där med "i grunden" låter lite märkligt. För det beror ju helt på förutsättningarna. Men igen då. Hade LHC riskerat 1% av det egna kapitalet så hade det ju funkat. Men nu pratar vi om att bolla med en 30-40% av samma kapital. Då är det "i grunden" inte värt risken på långa vägar.