TheDude
Nej jag vet ej vad han tjänar. Vet du? Hade varit intressant att veta för att få hjälp i att förstå vad vi kan förvänta.
I övrigt förvränger det jag skrev, iom att du klippte en mening och endast citerade en del utanför ett större kontext.
Men om han inte har en anständig lön, trots en poängstark säsong i DEL och meriter från noramerika så blir jag förvånad. Jag blir också förvånad om han är värvad för lägre kedjor. Men vad vet jag.
Jag ska vara tydlig med min fundering kring Leier. Återigen.Det jag undrar är:
Vad är Leiers roll? Vad ska vi förvänta? Och har han visat upp något hittills? har skeptikerna något fog att tro på flopp?
Det jag uppfattat fram till dagens diskussioner är att han är värvad för topp sex. Då kostar han nog därefte särskilt mtp att han ej har koppling till cluben (nåväl Ellie & Rattie) och kronan är svag mot både dollarn och Euron. Själv tycker jag att han är ganska blek, trots poäng här och där på försäsongen (vad de nu är värd som indikator).
Av diskussionen här att döma blir jag bara mer förvirrad. Får olika bud, bla att han förväntas bli nästa Calof eller holloway, att vi ska vänta en rivig spelare a la Hännikeinen, att vi ej ska förvänta mer än 20p, att vi ska förvänta skills och kreativitet, att han ska spela med Ellie och Rattie…. Osv…
Hade vi värvad Malte tror jag de flesta vetat vad vi kan förvänta och vad vi kan ställan för krav. Vi hade också kunnat lista ut att det skulle kosta oss att betala för hans tjänster.
Jag blir som sagt hemskt gärna positivt överraskad. Och om någon annan med skarpare hockeyöga än mig (obs, jag är ingen värdig måttstock i hockeyöga även om det nog är helt ok) kan ge en tydligare bild så är det fritt fram.
Det jag baserar min uppfattning om Leier på är bla det PJ sa i samband med värvningen till Hockey Sverige:
”Taylor Leier är en poängstark spelare som har det gjort det väldigt bra i såväl tyska ligan som Champions Hockey League. Han har ett riktigt bra skott, näsa för mål och är en offensiv spelare som kommer att bidra med mycket gott och som kommer hit för att göra skillnad i det offensiva. Vi har följt honom på plats under en längre tid och gillar det vi ser, samtidigt som vi har fått väldigt goda referenser via vårt kontaktnät om hur han är som person vid sidan av isen. Han är en person som “går först i ledet”, tränar hårt och är en jobbig gubbe att möta på isen. Vi ska ge honom möjligheten att spela offensivt och hitta en lämplig kedja som han får utrymme att göra detta i. säger LHC:s sportchef Peter Jakobsson.”