Filosofen Det måste vara mängder med intäkter som går förorade på grund av ståplats. Familjer, företagare och vanligt folk som drar sig från att behöva lyssna på all skit som titt som tätt kommer därifrån.
Det är mycket möjligt och säkert svårt att ta reda på med någon större träffsäkerhet, flera jag har pratat hockey och supporterskap med har den uppfattningen.
Det jag däremot tycker är intressant är att det i arenan, på sittplats, fylls på mot ståplats först och under restaurangerna sist. Borde inte detta tyda på att många vill sitta närmare ståplats och stämningen?
Jag är en av de första att hålla med om att en hel del ramsor, men framförallt spontana könsord måste bort och att det är upp till ståplats själva att sätta den kultur man vill ha. Där ser jag helst att man från egna leden städar upp och jobbar aktivt med ”kamratuppfostran”.
Filosofen Det är dags att höja biljettpriserna rejält så att folk slutar gå dit, för att sedan ta bort skiten.
Gällande ståplats finns det mycket mervärde man kan skapa, varför går så många på svensk fotboll, främst kring storlagen? För att fotbollen är så himla underhållande? Nja, för att upplevelsen, med inramningen i spetsen är jävligt mäktig.