Jag måste bara få säga att gubben (Bosse?) som kommenterade på webradion igår är under all kritik. Jag har stört mig på honom varje gång och blir besviken när jag hör att det är han som ska kommentera.
Han verkar inte ha koll på vad som händer i matchen överhuvudtaget. Han vet inte varför dommaren blåser och inte heller verkar han ha någon större koll på reglerna. Ett exempel är PP-situationerna som han knappt vet vem det är som ska ut, eller ens vilket lag som har PP. Blir det mål så har han ingen koll på vilka det är som gör mål eller assisterar, och Ãnte heller har han känslan av om det är snyggt gjort eller inte (inte av samma åsikt som "expertern", som sedan får rätta honom gång på gång på gång). Han kan heller inte berätta vad som händer i matchen present, utan mummlar lite grand i efterhand vad som nyss hände som om det vore en TV-sändning, mm. mm.
Jag förstår verkligen inte hur han har fått jobbet som radiokommentator. Antagligen har han varit sportjounralist på någon lokaltidning sedan urminnes tider.
Det är grymt jobbigt när man allt som oftast endast har webradion att vända sig till om man vill förlja matcherna.
Det finns en yngre kille som annars kan kommentera i webradion från Linköping, och han är betydligt bättre. Jag lever mig in matchen när han pratar och han har bra koll på det mesta som händer.
Nä, byt bort gubben. Vill jag endast ha reda på ställningen så kollar jag text-TV eller swehockey.se. Där har de även mer korrekta data på utvisningar och annat.