Bubbelsagga först, jag gillar inte Bergstens journalistik när det kommer till LHC. Jag tycker, framförallt hans krönikor, är svagt underbyggda och med tydliga spår av ”lathet” i form av åsikter och/eller ”fakta” som inhämtats från andra.
Däremot håller jag med @Ndur i uppfattningen att Corren knappast ser sig själva som ett supporterorgan till LHC. Tror inte heller Correns (NTM) ledning ser en affärsmöjlighet i att skaffa fler prenumeranter genom att behandla LHC ”väl” i sin journalistiska gärning.
Det sistnämnda är rätt intressant egentligen. Hur intressant är LHC för östgötarna i allmänhet och för Correns läsare i synnerhet? För oss som följer hockeyn på mer eller mindre daglig basis är det nog lätt överskatta allmänintresset. Jag skulle tro att för de flesta kommuninnevånare (Correnläsare) är LHC i bästa fall endast ointressant, men i sämsta fall en källa till missnöje där man anser att ishockeyn (rätt eller fel) får för mycket medialt intresse samt för stort ekonomiskt stöd. Tycker det är rätt ofta man hör bittra/sura kommentarer kring ”allt snack om hockey”, ”bortskämda spelare” eller ”elitism som påverkar barn/ungdomar och familjer negativt”.
Personligen delar jag givetvis inte alls uppfattningarna ovan, men jag är inte så säker på att LHC engagerar särskilt mycket i de breda folklagren och definitivt inte i den utsträckningen att Corren skulle låta det påverka sin journalistiska gärning för att få fler prenumeranter. Jag tror man försöker blanda och ge mellan positiv rapportering och ”kritisk granskning” efter bästa förmåga. Därmed inte sagt jag tycker man lyckas särskilt väl…