Lejon-Fantasten Väldigt imponerad att hockey för dig är lycka och glädje. För mig har inte de känslorna funnits sen 16/17.
LHC i media
- Redigerad
pHiLLL Tack, känslorna har självfallet alltid funnits för Cluben, man älskar sitt lag i med-och motgång! sedan så.. Delar man ju lycka, glädje och gemenskap med sina hockeybröder, när LHC når framgångar, som att gå vidare till kvartsfinal, semifinal (historiskt sätt), eller bara som en sådan sak att LHC gör mål.
pHiLLL Kul att du någonsin känt lycka och glädje av att hålla på detta lag! Tror aldrig jag upplevt det riktigt. Kronan på verket är finalåren, totalt jävla mörker att förlora hemma mot HV. Kommer aldrig sluta hata asen.
Enda gången jag kan minnas cluben gjort mig lycklig är när de gick upp i Elitserien. När palve avgjorde mot HV är ett fint minne också. I övrigt är det fan inte många gånger man blivit glad av denna sport.
Det här var intressant!
Beskriv gärna din känsla när LHC gör mål..
Hockeytröjan Den här säsongen har jag jublat vid ETT mål. Ljunghs 2-2 mot luleå. Självklart blir man glad när cluben gör mål, men ren LYCKA det har jag bara kännt när vi gick upp i elitserien och när HV åkte ur.
Nämn någon säsong där man inte känt total hopplöshet och besvikelse när säsongen tagit slut?
Oj vad tråkigt. Själv känner jag oftast någonstans mellan glädje -> total eufori när LHC gör mål. Om det inte är som mot Växjö senast. Då bryr jag mig inte om ett mål. Jag tror att alla fans till alla lag känner hopplöshet och besvikelse när varenda säsong slutar förutom fansen till det laget som tar SM-guld. Men visst - Vi kan nog ha anledning att känna lite mer hopplöshet och besvikelse än andra.
Hockeytröjan Skönt att höra! Själv tycker jag mest det är jobbigt att känna oron kring kval säsong efter säsong. Men tror på Östman och framtiden!
Skulle råda dig att överge hockeyn ett tag och finna lite lycka i livet. Inga SM-guld i sikte närmsta 3-4 åren iaf så ingenting som kommer skänka dig riktig glädje ändå
- Redigerad
Niklas_H Kul att du någonsin känt lycka och glädje av att hålla på detta lag! Tror aldrig jag upplevt det riktigt. Kronan på verket är finalåren, totalt jävla mörker att förlora hemma mot HV. Kommer aldrig sluta hata asen.
Enda gången jag kan minnas cluben gjort mig lycklig är när de gick upp i Elitserien. När palve avgjorde mot HV är ett fint minne också. I övrigt är det fan inte många gånger man blivit glad av denna sport.
Shit, det här är varningsflagg! Det är alltså drygt 20 år sedan du blev lycklig av LHC? Det är nog hög tid att klippa banden där, för ditt eget måendes skull
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QyXB2J/79-spelare-i-stor-enkat-basta-fansen-i-shl
Någon med plus som vill delge om nåt som rör Cluben är med här? Brukar ju va rätt anonyma i såna här undersökningar men alltid kul att höra vad spelarna själva tycker
Måste hålla med Nicke här. Det var längesen man skrek av eufori. Stämbandet går bara varmt när Sjöqvist blåser eller när frugan varit olydig.
I morse upptäckte jag också att jag har fått en stor kal fläck på hjässan. Frugan skrattar åt mig nu och kallar mig för Lasse Kronér.
Jag är osäker på om det går att finna någon form av livslust igen. 20 år av besvikelser tar ut sin rätt. Ett SM-guld skulle inte få mitt hår att växa ut igen. Men ett SM-guld skulle betyda att Sjöqvist lagt visselpipan på hyllan, och mer än så kan man inte begära av livet!
Kjeppkinesen Huvudsaken är att komma före brynäs. Det är allt som spelar nån roll nu för tin. Och att din fruga är lydig såklart!
Amen brother!
- Redigerad
alfie Som sagt så är det inget som rör LHC, men jag delar med spelarnas tycke om fansen åtminstone. Endast topp 5 av spelarnas val redovisades för övrigt:
Leksand – 36,7 procent
Djurgården – 21,5 procent
Rögle – 17,7 procent
Frölunda – 6,3 procent
Färjestad – 3,8 procent
Örebro – 3,8 procent
Man undrar vad vissa spelare har för standard när 3,8% av dem tycker att Örebro har bäst fans..
Besviken att alla tillfrågade inte svarade Brynäs ironiskt.
Jag är beredd att hålla med niklas och kinesen här. Lyckan med LHC var gigantisk när vi gick upp så klart, inget slår det. Åren fram till 2012 uppskattar man också, vi var i toppen och guldambitioner var verkligen där. Vi var mer attraktiva och kunde få hit riktigt bra spelare, vi plockade friskt från konkurrenterna.
Någon gång efter 2014 och fram till är det verkligen ett mörker. Man har stenkoll på när matcherna är och följer varje men den euforin finns inte, det är mer lättnad när vi gör mål och vinner. Spelet som vi visar upp är sällan någon höjdare. Vi har inte haft förmånen att uppleva någon glädje på många år. Som matchen idag är många andra, vi är bleka och spelet är intetsägande, en bra klack har vi och har alltid haft. Även inramningen i arenan är väldigt bristfällig, vilken jubelidiot kom förresten på att släcka ner ljuset över publiken? Ni som ser matcherna på tv borde förstå vad jag menar. Ja tycker också våra matchtröjor har gått från blått till, ja vad är det för färg egentligen? Gör något åt det, se Rögles vita idag och även hur deras reklam smälter in. Våra som sagt något mellan mörkt och svart, reklamen lyser överallt och tittar man noga så är trojorna så pass genomskinliga att man ser skydden på spelarna. Och till sist, ät ägg. Men ät det själv din sopa och plocka bort från hjälmarna!
Blev väldigt långt och bittert här men ni fattar
- Redigerad
Mycket bra sammanfattning! Helt enig.
Du har helt rätt. Allt från arenupplevelsen, matchtröjan, mållåt till resultat har blivit sämre med åren. Man tar sig friheten att göra förändringar utan involvera medlemmarna för fem öre. Det är närmast ett elitistiskt beteende från de styrande i Cluben och man glider längre och längre ifrån oss fans och medlemmar för varje dag som går. Fortsätter det så här så kan vi lika gärna slopa 51%-regeln och sälja ut hela föreningen till SAAB. Detta är dock inte enbart ett problem i Linköping ska sägas, utan i hela föreningslivet i Sverige.
Håller med. Måste säga att det känns bra att Frölundas fans protesterade så kraftigt att deras styrelse fick backa på loggan. Alltid fansens lag!
- Redigerad
Ja, Frölundas debacle är ett klockrent exempel på när en styrelse helt har tappat verklighetsförankringen. Men det krävdes till slut att Henke Lundqvist vädrade sitt missnöje och hot om varumärkesintrång för att styrelsen skulle backa. Inte alls säker på att man hade dragit tillbaka beslutet enbart i egenskap av missnöjda fans.
- Redigerad
Mr. Intervjuare med en briljant koncis fråga *
“Bara ställa frågan, de känns lite grann ungefär som att vi skulle bjuda in Timrå lite grann i slutet på matchen för dem är ju faktiskt rätt mycket i LHCs zon, vi kommer rätt långt ner, vad säger du om det Klas? Vad säger du om det Fredrik? Ni hade ju ändå lite chanser runtomkring, det var ju bra lite skott här o var o allting så jag menar det var ju inte såhär, det hängde ju lite grann kändes det som. Vad säger du Klas?”
Underbar, fullkomligt underbar!
clubenS HAHAHA!! Vem är detta? Är han anställd av LHC?
Älskar att varje presskonferens med den tjommen känns som en sketch från grotesco
Klas kan inte ens hålla sig för skratt längre
Visst det kan vara lite underhållande med dessa presskonferenser men han är lite för mycket. Blir nästan oseriöst från föreningens sida och parodi
Buskisparodi.
LaumannBingo min åsikt också. Visst är det kul ibland, men det ger en rätt oseriös bild. Det räcker nu, känner jag.
Sillen Klart att det är nog nu. Jag fattar att det upplevs roligt, det räckte med att han påstod att det inte såg bra ut för Skellefteå efter att de vunnit här med 4-0. Det är ju inte seriöst och handlar ändå om hur LHC som förening framställs.
Längre intervju med Pajen https://hockeynews.se/articles/23654/
Ingen direkt inblick kring sillyn men ändå en vettig intervju kring LHC:s status.
Visst är presskonferenssnubben samma som tar micken ibland i slutet av matcherna och säger att publiken ska ställa sig upp? Även en sån sak känns så jäävla pinsam tycker jag.
Rpezon Han är den som pratar hela matcherna & sköter även musiken
En sak jag tänkte på i nån match, tror det var Skellefteå, var att han började ropa “Linköpings Hockey Club” med typ 3-4 sekunder kvar av matchen, när spelet fortfarande pågick. Det kändes minst sagt oproffsigt.
Hahahahah! Krita på ett jävligt bindande 10-årskontrakt med denna underbara människa!
LHC:s presskonferenser är de enda som har någon form av underhållningsvärde
Nyberg visar ingen pardon