Jag håller inte riktigt med Er övriga. Sämsta laget bör åka ur. Jag hade helst sett en kvalserie, men regelverket är satt med Play-Out och vi får leva med det.
Mode ordet i LHC var säsongen 19/20 utan tvekan “Hårt”. Denna säsong blev det “”Karaktär”. Krav på karaktär som inte gick att finna i potentiell spets. Tvivelaktig karaktär på det sista nyförvärvet som slutligen trillade in. Prov på usel karaktär från vår ordförande när han lyfter frågan kring stängd liga.
Vi kommer att få leva och hånas över Rogers agerande årtionden framöver. Oavsett om Roger redan tidigt förespråkat stängt liga borde han förstått hur han själv och LHC nu framställs.
Sinnebilden för usel karaktär har alltid för mig varit Brynäs, men nu undrar jag om vi i år inte kommit ikapp. Personligen välkomnar jag allsvenskan. Självfallet svårt att komma tillbaka direkt, men i jämförelse med ett år till med Pajen och Roger är det att föredra. Min känsla är i allafall att de kommer stanna kvar om vi på något sätt skulle undvika nedflyttning.