Roger Ekström i Corren om framtiden och läget just nu.
“Det är självklart att vi jobbar med olika scenarier för att vara förberedda, men vi räknar med SHL. Målet är slutspel, men till att börja med ha två lag bakom oss, säger han.”
Jag blir väldigt kluven när jag läser detta. Finns många kloka hockeypersoner här på Bullen så därför undrar jag vad ni känner kring Rogers inställning. Jag vet inte vad jag ska tycka själv nämligen.
Första tanken “är karln dum på riktigt, har han sett en enda match den här säsongen? Hur kan han ha en ambition nå slutspel som vi spelat och som tabellen ser ut”. Men sen tänker jag att “som ordförande kanske han måste ha den inställningen gentemot anställda, sponsorer och supportrar. Ambitionen aldrig ge upp”. Men sen tänker jag igen att, man måste vara realist och för mig är slutspel helt främmande. Visst, ha målet hamna i ingemansland kan väl vara bra, om man samtidigt ser sanningen i vitögat och parallellt på alla sätt förbereder sig för att kval….
Någon som orkar ha en åsikt…. känner jag behöver hjälp skapa en egen åsikt nämligen…