jg

Han trycker på att medelåldern, som är en av seriens högsta, kan bli en börda. Den är detsamma som Luleås vilka han har tippat på förstaplatsen…. 🤣

Roligt att laget skulle vara svagare. Jag tycker det känns som att varje vävning varit likvärdig eller en förstärkning. Högberg undantaget, men man vet aldrig. Finnar är alltid svåra att bedöma, men finnens statistik är imponerande. Har vi tur är han lika bra i Sverige som i Finland och då kan det till och med bli bättre. Efter vad jag förstår har han haft en otroligt hög lägstanivå, och Högbergs problem har väl varit just att lägstanivån är väldigt långt från högsta nivån.

Jeppe har också en hög högstanivå, men är också dålig i 90 procent av matcherna, så det ser jag inte som något större tapp.

jg Vad är det han tar för skit? Måste vara starka grejer eftersom att han har hallucinationer 😂

HOCKEY En sak har hon iallafall rätt i.

Ser framför mig hur Wennerholm drar på sig en peruk och tuckar in det lilla till könsorgan hon har. Kanske att hennes transnamn är Kalle Östman? Skulle förklara en hel del nämligen.

jg Nytt “Kamikaze-tips” från dumskallen Wennerholm

Vi har ju denna klassiker under förra säsongen. Ganska stor skillnad på slutspel och negativt kval ändå. Man hade blivit mer orolig om han tippade oss i toppen.

Ja med Sveriges bästa förstakedja kommer de nog att gå långt, vi får väl se om de når upp till ingenmansland i år.

Stople in Var inte en Nick Shore med där 💪🏼💪🏼😜

Nej, han kom väl senare va? Den där artikeln är från 23 september och då var han stensäker på att det inte blev nån bottenstrid för HV. hahaha.

Från Corren idag

Under förra säsongen spelade sex av SHL-klubbarna med tröjor utformade enligt regelboken och nu följer fler efter.

– Yes, vi kommer också att flytta upp namnen ovanför siffrorna på våra tröjor, bekräftar LHC:s klubbdirektör Carl Johan Stålhammar för Sporten.

Blir det några andra förändringar på matchtröjorna till kommande säsong?

– Det blir mer blått och väldigt mycket mindre rött, plus enhetlig reklam i vitt. Sjukt snygga!

Stålhammar berättar vidare att det inte blir några “träningsmatchtröjor” i år utan att man gör premiär i de nya matchtröjorna redan i någon av de första träningsmatcherna i augusti.

Jocke Spännande! Hoppas på en bättre blå färg. Den mörkblå variant som nästintill ser svart ut man har kört de senaste säsongerna gillar jag inte riktigt.

Anaheim-varianten vi hade och den vi har idag är inte alls något som gått hem, eller går hem, hos mig. Det finns inget “LHC” med någon av dem. Den vi hade mellan dessa var dock nice, den med en enkel röd stripe på armen och benet. Den tröjan var fin och gick att knyta an till. Hoppas Stålis har rätt känsla även här. Back to basics!

Låter riktigt bra!

Jocke

Äntligen! Förändringar som rimmar med mina önskemål.

Metallica Detta kanske är överraskningen man hintade om i artikeln kring firandet för Forsling? Den nya matchtröjan.

Mycket möjligt! Fan vad het du är nu!!